A Ryanair kiemelte, hogy a törlések a járataiknak kevesebb mint két százalékát érintik, és mindent megtesznek a rend helyreállítása érdekében. A társaság járatainál azonban már szeptemberben is akadtak gondok, a szokásos 90 százalék helyett a járatoknak kevesebb mint 80 százaléka közlekedett pontosan. Ennek okaként a légiforgalmi irányítás kapacitásának szűkösségét, a sztrájkokat, a kedvezőtlen időjárást, valamint a személyzet szabadságának kötelező kiadását jelölte meg a társaság.
A szabadságolás azért okoz problémát, mert a jövő évtől a Ryanairnek is a naptári év szerint kell alakítania a szabadsági rendszerét, amit korábban áprilistól márciusig számolt, így decemberig minden alkalmazottnak ki kell vennie az egész éves szabadságát.
Azokat az utasokat, akiket érint a járattörlés, emailben értesíti a Ryanair. Az utasok ebben az esetben ingyenes átfoglalást vagy visszatérítést iényelhetnek.