Ilyen nincs: menet közben telefonozott a BKV sofőr (VIDEÓ)
Az ügyben vizsgálatot indított a BKV.
A pénteken a forgalomból kivont felújított orosz metrószerelvények után napi 23 ezer euró, vagyis mintegy 7,1 millió forint kárátalányt követelhetne a főváros a gyártótól szerelvényenként – de mégsem teszi.
Nem a felújított szerelvények meghibásodásai, hanem inkább a szerelvények leszállításának késlekedése zavarja a fővárost – tudta meg a HVG. A portál szerint a BKV a meghibásodások miatt kárátalány fizetésére kötelezhetné az orosz gyártót. Ám hiába áll már péntek óta a depóban a 6 szerelvény, a cég ezt mégsem teszi meg.
A 2015-ben aláírt szállítói szerződés értelmében „ha a szerelvényt a jótállási körbe tartozó hiba miatt két napnál több időre ki kell vonni az üzemeltetésből, akkor járműállási kárátalány illeti meg a főváros közlekedési cégét.” Mindez számszerűsítve azt jelenti, a főváros szerelvényenként napi 23 ezer eurót, vagyis napi 7,1 millió forintnyi összeget követelhet a Metrovagonmash-tól. Ez az eddigi 6 leszállított szerelvénnyel számolva mintegy napi 43 millió forintot jelentene a BKV-nak. Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója ennek ellenére azt nyilatkozta: nem kíván élni a hibás teljesítésre vonatkozó garanciális jogával, remélvén, hogy a szerelvények a következő hetekben visszaállhatnak a forgalomba.
A főváros részéről a problémát inkább az orosz fél késlekedése jelenti: a Metrovagonmash immár 4-6 hetes késésben van a szerelvények leszállításával, emiatt pedig a BKV 800 milliós kötbért számlázott ki a gyárnak. A HVG azonban rávilágít – még ezen az összegen felül is lehívhatnák a hibás teljesítésért való összeget.
További problémát jelent a felújított metrószerelvények által megtett kevés tesztkilométer – állítja a lap. Míg az Alstom szerelvényeknél több mint 150.000 tesztkilométer után is jöttek elő hibák, a Metrovagonmash-kocsi prototípusánál a főváros 15 ezer kilométerrel is beérte.