Kedves Naplónk!
Volt korábban olyan érzésed, hogy nem mehetsz el valahova, nem nézhetsz meg valamit, vagy nem olvashatsz el egy cikket, esetleg könyvet? Nekünk volt.
Az idei az első év, amikor már többen hallgattak Magyarországon a YouTube-on zenét, mint a rádióban. A 18-29 éves korosztály 80 százaléka már a neten hallgatja a kedvenceit.
Idén először többen hallgattak Magyarországon a YouTube-on zenét, mint a rádióban – derül ki a ProArt – Szövetség a Szerzői Jogokért idei zeneipari jelentéséből, amelyet teljes egészében a közeljövőben hoznak nyilvánosságra. Főleg a 18-29 éveseknél látványos az online zenék térnyerése: a fiatalok 80 százaléka már a neten hallgatja kedvenceit, míg az 50 és 60 év közöttieknek már csak a 38 százaléka. Utóbbiak 84 százaléka elsősorban rádión hallgat zenét – közölte a ProArt pénteken az MTI-vel.
Telefonon, CD-n vagy más adathordozókon tárolt zenéket ugyanakkor mindegyik vizsgált korosztály hasonló arányban hallgat. A 18 és 29 év közöttiek 46 százaléka választja a zenehallgatásnak ezt a hagyományosabb formáját, a 30 és 49 év közöttiek fele, míg az idősebbeknél ez az arány 58 százalék.
Mint írták, a zeneipari jelentés előzetes eredményeiből is látszik, a magyar zenére jól látható igény van, és az embereknek az sem közömbös, milyen zene szól. A reprezentatív, magyar lakosság körében készült felmérés alapján amikor külföldi és magyar előadók közül kell választani, kétszer annyian voksolunk inkább a hazai zene mellett. A megkérdezettek fele szerint pedig az a lényeg, hogy jó legyen a zene, függetlenül annak nemzetiségétől.
A most nyilvánosságra hozott adatok szerint koncerten a lakosság 62 százaléka járt az elmúlt egy évben, ami kétszerese a 2013-as tanulmányban mért eredménynek. A felmérés a hagyományos értelemben vett koncertek mellett a falunapokat, a gasztrofesztiválokat is vizsgálta, de a bisztrókban vagy a színházakban hallható élőzene is beleszámított az eredménybe. (MTI)