A technológia fejlődése nagyban megváltoztatta a párosítási piacokat. Megjelentek új piacok a hagyományos párosításokhoz, úgy mint a párkereső alkalmazások. „A Tinder is egy vásártér... ahol azonban elég gyorsan történik a párosítás” – mondta a professzor. Viszont vannak új típusú párosítások is – tette hozzá –, például az olyan keresőszoftverek, mint a Google vagy a Bing, amelyek a felhasználókhoz rendelnek hirdetéseket.
Ilyen újfajta párosítási piac az Airbnb, egy lakáskiadó alkalmazás, amit a Budapesten elérhető airbnb-s lakások térképével szemléltetett a professzor. Hasonló párosító platform az Uber is, viszont megjegyezte, a fuvarszervező céget Budapesten már hiába kereste. Szerinte nem biztos, hogy az Uber lenne a legjobb megoldás, de úgy vélte: „a taxisok azért nem szeretik az Ubert, mert nem szeretik a versenyt”.
A jó piac titka
Vannak azonban alapvető feltételei annak, hogy milyen a jó piac és ennek az új platformoknak is meg kell felelniük. Jó, ha nagy a piac, de ezt nem mindenki szereti. „A vásárlók szeretnek sok eladót látni, ahogy az eladók sok vásárlót, de versenytársakat már kevésbé” – mondta a professzor. Ezért például a munkaerőpiacon a munkáltatók igyekeznek megelőzni egymást. Amerikában például az ügyvédek és orvosok a diplomaszerzés előtt már két évvel leszerződnek, ami viszont kevésbé hatékony. A torlódást a piacon el kell kerülni, vagyis ugyanazt a párt nem jó, ha sokan keresik. Továbbá a piacnak biztonságosnak kell lennie.
Piactervezésnél ezeket a kihívásokat kell leküzdeni. Az Airbnb csak az elérhető lakásokat mutatja a fogyasztók számára, elkerülve a torlódást. A vendégek értékelései garantálják a biztonságot, vagyis hogy tényleg olyan a lakás, mint a vendéglátó által feltöltött képeken. Ugyanezek a kihívások megjelentek a közgazdász korábbi piactervezési munkáiban.