Távozik a The Huffington Post című hírportáltól a társalapító Arianna Huffington, akit a digitális média nagyasszonyaként tisztelnek az Egyesült Államokban. A görögországi születésű Arianna Huffington mintegy tizenegy évvel ezelőtt hozta létre a nevét viselő The Huffington Post című portált, akkor még csak más portálokon megjelenő cikkek és kommentárok gyűjtőoldalaként, fizetés nélkül dolgozó bloggerek munkájára építve. A weboldal azonban hamarosan olyan népszerű lett, hogy Arianna Huffington önálló szerkesztőséget hozott létre, és a Huffington Post az amerikai digitális médiavilág egyik legnagyobb és legkeresettebb orgánuma lett. A Huffington Post erősen demokrata irányultságú, a portál minden Donald Trumpról szóló cikkét dehonesztáló szerkesztői lábjegyzettel látja el, míg Hillary Clintont elnökjelöltségét FŐNÖK-címlappal üdvözölte.
Az idén 66 éves Arianna Huffington tavaly júniusban új szerződést kötött az időközben eladott digitális médiabirodalom új tulajdonosával (a The Huffington Postot 2011-ben az AOL internetszolgáltató és médiavállalat vásárolta meg, 2015-ben pedig az AOL-t a Verizon telekommunikációs konszern vásárolta fel). A szerződés értelmében 2019-ig irányította volna elnökként a médiabirodalmat és főszerkesztőként az internetes lapot. A szerződés ugyanakkor lehetővé tette számára, hogy újabb vállalkozást indítson, régi tervét váltsa valóra egy egészségüggyel és wellnesszel foglalkozó vállalkozással. A múlt héten csütörtökön azonban bejelentette: távozik a The Huffington Posttól, mivel a két vállalkozást nem tudja együtt csinálni.
Konzervatívból liberális
Arianna Huffington az 1990-es években konzervatív politikai kommentátorként vált ismertté az Egyesült Államokban. Akkori férje, Michael Huffington, egy texasi olajmilliárdos örököse 1994-ben republikánus színekben indult a szenátusi választásokon, ám alulmaradt Diane Feinsteinnel szemben. Kampányát jórészt Arianna irányította. A válás után azonban Arianna Huffington otthagyta a Republikánus Pártot is, és a liberális médiában tevékenykedett, majd 2005-ben Kenneth Lererrel és Jonah Perettivel együtt létrehozta a The Huffington Postot. Az eredeti elképzelés szerint a weboldal a jobboldali Drudge Report liberális párjaként indult. Közben Lerer és Peretti is kiszállt, Peretti létrehozta a BuzzFeedet, Lerer pedig pénzügyi szakember lett.