Desmond Child kétségkívül profi, de azért nem Michael Jackson és Lionel Richie. Az Egy szabad országért címmel futó nóta sem a We Are The World.
Ez egyébként leesett Balog Zoltánnak is, aki feltűnően visszafogottan méltatta a dalt. „Azon lehet vitatkozni, mennyire a legmodernebb, de a retrók világában ez olyan hangvétel, amelyet több generáció is magáénak érezhet” – szinte mentegetni kezdte a szerzeményt a miniszter, pedig még éppen nem is támadta senki. Igaz, biztosan fogják sokan – ahogy erre Balog utalt is.
Himnusz és pörgés
A tematikus, himnikus pop amúgy sem egyszerű műfaj, hát még ha bele meg kell felelnie öregnek és fiatalnak, mindenkinek. Child ezt most úgy oldotta meg, hogy az eleje dagályos-himnikus lett, s aztán jön a pörgés, olyan hegedűs bevezetővel, ami félig ABBA, félig Britney Spears. Shakira-diszkós alapra megy az énekes rész, aztán jön a refrén, amiről simán Miley Cyrus Wrecking Ballja juthat rögtön eszünkbe. A dagályos rész sem áthallások nélküli egyébként az elején: Simon és Garfunkel leghíresebb dala, a Sound Of Silence köszönget itt ránk.
Amikor az egyébként magyar gyökerekkel is bíró Paul Simon azt énekli, hogy „And the vision that was planted in my brain”, na akkor van itt az a már-már a Barackfát megidézően képzavaros „Ősök harcától, vérétől ázott itt föld és az ég”, amikor Simonék azt éneklik, hogy „When my eyes were stabbed by the flash of a neon light”, a magyar dalnokok azt, hogy „Minket többé már balsors vagy ellenség sem téphet szét”.