Húsz éves buszokkal kell pótolni a metrópótló buszokat, miután a kormány átírta a főváros EIB-hitelének feltételeit – írja az Index. A hitelkeretből Budapest buszokra nem költhet, így saját forrásból csak 110 új lengyel buszt tud vásárolni a felújításra váró hármas metró pótlására. A maradék negyven buszt más vonalakról irányítják át, ott pedig húsz éves buszokkal pótolják a kieső járműveket.
Az Index cikke szerint tovább bonyolódik a hármas metró felújításának idejére tervezett pótlóbuszos megoldás. Az eredeti tervek szerint a főváros 150 új lengyel buszt vásárolt volna az European Investment Bank hitelkeretét felhasználva a pótláshoz, a kormány azonban átírta a hitel feltételeit. Ezért a fővárosnak most saját forrásból kell megoldania a vásárlást, így azonban csak 110 buszt tudnak vásárolni. A fennmaradó negyven buszt más vonalakról irányítják át, ahol húsz éves buszokkal fogják pótolni a kieső járműveket. Az előterjesztésről szerdán tárgyal a Fővárosi Közgyűlés.
A háttérben a lap szerint az áll, hogy a kormány azt szeretné, a BKV vásároljon magyar buszokat a Mabi Busztól. Ezért két tendert írtak ki, az egyiket új buszokra, a másikat pedig olyan konstrukcióban, hogy a félkész buszokat a BKV szereli össze. Ez azonban így is drágább lett volna, mint a készen vásárolt lengyel buszok, ezért a főváros úgy döntött, csak új buszokat vesz külföldről. A Mabi Busz szerint a lengyel buszok csak papíron olcsóbbak, hiszen az alaktrész-utánpótlás olcsóbb lenne, és a magyar üzem magyar dolgozókat foglalkoztat, valamint itt fizet adót.