Veterán buszokkal pótolják a metrót pótló buszokat

2016. május 10. 12:12

Húsz éves buszokkal kell pótolni a metrópótló buszokat, miután a kormány átírta a főváros EIB-hitelének feltételeit – írja az Index. A hitelkeretből Budapest buszokra nem költhet, így saját forrásból csak 110 új lengyel buszt tud vásárolni a felújításra váró hármas metró pótlására. A maradék negyven buszt más vonalakról irányítják át, ott pedig húsz éves buszokkal pótolják a kieső járműveket.

2016. május 10. 12:12

Az Index cikke szerint tovább bonyolódik a hármas metró felújításának idejére tervezett pótlóbuszos megoldás. Az eredeti tervek szerint a főváros 150 új lengyel buszt vásárolt volna az European Investment Bank hitelkeretét felhasználva a pótláshoz, a kormány azonban átírta a hitel feltételeit. Ezért a fővárosnak most saját forrásból kell megoldania a vásárlást, így azonban csak 110 buszt tudnak vásárolni. A fennmaradó negyven buszt más vonalakról irányítják át, ahol húsz éves buszokkal fogják pótolni a kieső járműveket. Az előterjesztésről szerdán tárgyal a Fővárosi Közgyűlés.

A háttérben a lap szerint az áll, hogy a kormány azt szeretné, a BKV vásároljon magyar buszokat a Mabi Busztól. Ezért két tendert írtak ki, az egyiket új buszokra, a másikat pedig olyan konstrukcióban, hogy a félkész buszokat a BKV szereli össze. Ez azonban így is drágább lett volna, mint a készen vásárolt lengyel buszok, ezért a főváros úgy döntött, csak új buszokat vesz külföldről. A Mabi Busz szerint a lengyel buszok csak papíron olcsóbbak, hiszen az alaktrész-utánpótlás olcsóbb lenne, és a magyar üzem magyar dolgozókat foglalkoztat, valamint itt fizet adót.

Összesen 44 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Berecskereki
2016. május 10. 19:06
Két közbeszerzési felhívást tett közzé pénteken a BKV az EU-s tenderhonlapon. Mindkettő 75 alacsonypadlós csuklós buszra szól, és mindkettőnél 100 százalékos opciót jelöltek meg, vagyis a közlekedési cég ugyanolyan feltételekkel megduplázhatja a beszerzéseket. A két tender között az a különbség, hogy az egyik hagyományos vásárlást jelent, a másik úgynevezett PKD-konstrukciót. Az elnevezés a Partially Knocked Down, azaz részben összeszerelt kifejezést takarja. Ilyenkor a vásárló maga végzi az összeszerelést a megkapott fődarabokból a saját műhelyében. A BKV korábban is szerzett be így buszokat, sőt a Hamzsabégi úti garázsban jelenleg is szerelnek így össze járműveket. Igaz, eddig sokkal kisebb mennyiségről, összesen 18 szólóbuszról (nem csuklós) volt szó. http://www.origo.hu/itthon/20150828-haromszaz-uj-csuklos-buszra-irt-ki-tendert-a-bkv-dizel-alacsonypadlos-pkd-osszeszerles.html http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:303521-2015:TEXT:HU:HTML&src=0&tabId=0
liberálzöld.
2016. május 10. 17:39
És újra szárnyal az Ikarus! Ja,nem .... Pedig azt hittem.
GV0917
2016. május 10. 15:57
Eltörött a metró kereke. Mivel megyünk ki a Ligetbe?/tüntikézni/ Zsup- kocsival, három csacsival, Ott vár a Demszky a cvikipuszival....
gudmen
2016. május 10. 15:01
"Micsoda pech: pont egy centivel rövidebb a magyar busz Hiába írtak ki több mint száz autóbuszra tendert, a közlekedési központok új, hazai gyártású autóbuszok nélkül várhatják a jövő évi piacnyitást. Túl rövid lett a Credo? Néhány hete a Volánbusz 152 darab autóbuszra írt ki tendereket, amelyek közül száz a Volánbusz Zrt., 39 darab az Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. (ÉMKK), 13 pedig Középkelet-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. (KMKK) állományát gyarapítja majd. Így gyakorlatilag a Volánbusz szerzi be a saját és két másik közlekedési központ járműveit is. Erre a fajta beszerzésre a hivatalos válasz szerint azért van szükség, hogy homogénebb legyen a Volánok járműparkja."
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!