Fidesz: A kormány csökkenti a központosítást az oktatásban

2016. március 07. 17:39

A kormány átalakítja a Kliket, és több döntés is helyi szintre kerül – közölte az MTI-vel a Fidesz-frakció válaszul arra, hogy az LMP aláírásgyűjtésbe kezd az oktatás decentralizálása érdekében.

2016. március 07. 17:39

A köznevelési kerekasztalon már megegyezés született arról, hogy a kormány csökkenti a központosítást az oktatásban – közölte a Fidesz arra reagálva, hogy az LMP hétfőn bejelentette: aláírásgyűjtésbe kezd az oktatás decentralizálása érdekében.

A Fidesz-frakció az MTI-nek küldött közleményében kifejtette: a kormány átalakítja a Klebelsberg Intézményfenntartó Központot (Klik), javítja a fenntartás és a működtetés feltételeit, és több döntés is helyi szintre kerül.

Ez is igazolja – írták –, hogy a gyermekek, az iskolák és a pedagógusok érdekét csak a párbeszéd és a közös munka szolgálja.

Kedden újra ülésezik a köznevelési kerekasztal - jelezték, hozzátéve, hogy azok a szervezetek, amelyeket nem a politikai érdekek fűtenek, hanem valóban felelősséget éreznek a gyermekekért és pedagógusokért, tárgyalnak és részt vesznek a közös munkában.

Összesen 20 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
atila68
2016. március 08. 12:14
1. Az érettségire vonatkozó módosításokat halasszák el! Az érettségire vonatkozó szabályok folyamatosan változnak. A legnagyobb változás éppen 2004-ben volt, amikor a baloldali kormányok kitalálták, hogy szét kell választani a szakpárokat és bevezették a kétszintű érettségit. Erre a végzős évfolyamoknak jobb esetben 1-2 évük volt felkészülni. Nem rémlik, hogy bárki is tiltakozott volna, most ennél jóval kisebb változások vannak. 2. A középfokú szakképzési rendszerben a kormány által tervezett minden változtatást azonnal függesszenek fel! Biztosítsák mindenkinek a lehetőséget a középfokú végzettség megszerzésére! A szakiskolák helyébe lépő szakközépiskolákban az első három év után szakmai vizsgát tehetnek a diákok, majd további két év alatt felkészülhetnek az érettségire. Az új szakközépiskolákat a létrejövő költségvetési szervként működő szakképzési centrumok irányítják majd. Ezt szeretnék megfúrni a változástól félő tanárok. A kormány tervei szerint kevesebb, de jobb minőségű gimnáziumra van szükség, ahonnan egyenes az út az egyetemre, és egyúttal több szakgimnázium kell, ahol viszont a gyerekek szakmát tanulnak. Ugyanis annak semmi értelme sincs, hogy mindenki bejut, majd a tanulóknak csak alig harmada végez az egyetemen. Ami nem csak elképesztő pazarlás, hanem a diákokban is hamis reményeket keltett azáltal, hogy úgy is felvették őket, hogy nem az egyetemre valók. Ennek a rendszernek a kialakítása nyilvánvalóan nem érdeke a tanároknak. 3. Csökkenteni kell a tanulói terheket! Csökkenteni kell a tanárok óraszámát, vagyis kevesebb órát kelljen tanítaniuk a tanároknak. 4. A különleges bánásmódot igénylő gyermekek méltányos és eredményes ellátásáért azonnali, kármentő intézkedések szükségesek! Vagyis, a különleges bánásmódot igénylő gyermekek esetében járjon még magasabb díjazás. 5. A kormányzat tegyen azonnali intézkedéseket a roma tanulók növekvő szegregációjának visszaszorítása, a diszkrimináció minden formájának hatékony tilalma érdekében! Visszaköszönnek a régi liberális jogvédő hagyományok, tovább az antifasizmus rögös útján. Több roma tanulót a budai alapítványi iskolákba? 6. Követeljük a tankönyvválasztás tényleges szabadságát! Jó volt az úgy, hogy a kiadók megvesztegettek egyes tanárokat, hogy tőlük rendeljék meg a tankönyveket. Akkoriban ez jelentette a minőségi tankönyveket, ezt a rendszert mindenképp vissza kellene állítani. 7. A pedagógus életpályához kapcsolódó minősítés és a pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszerét azonnal fel kell függeszteni, a folyamatban levő eljárások befejezésének kivételével! A minőségbiztosítást, vagyis a tanfelügyeleti rendszert mindenképp meg kell szüntetni. Lehetőleg senki se felügyelje a tanárokat és az oktatást, így sosem derül ki, hogy ki a jó és ki a rossz tanár. 8. Azonnali hatállyal teremtsék meg a nyugdíjas pedagógusok továbbfoglalkoztatásának jogszabályi kereteit! Szüntessék meg a létszámstopot! Vagyis a nyugdíjas korú tanárnak ne kelljen választania a tanári bér és a nyugdíj között, hanem kapja meg mindkettőt. Vagyis fizetésemelést! 9. A pedagógusok kötelező óraszámát 22 órában kell rögzíteni, el kell törölni az ezen felüli kötött munkaidőt! Kevesebb órát kelljen tanítani, vagyis kevesebbet kelljen dolgozni, ami egyet jelent a több fizetéssel. 10. Követeljük az oktatásfinanszírozás legalapvetőbb forrásainak biztosítását! Több pénzt. 11. Elvárjuk az oktatással kapcsolatos őszinte és nyilvános kommunikációt! Amit a kormány mond, az úgyis csak hazugság. 12. Új alapokra helyezett, az elért eredményekre építő közoktatási rendszer kidolgozását kell azonnal elkezdeni! Vissza mindent a 2010-es állapotra, mert régen minden jobb volt.
chack
2016. március 07. 21:20
Szóval akkor a krétát már megvehetik egyedül is a tanárok?
Bazooka454
2016. március 07. 18:45
Kivancsi lennének mikorra? Jelenlegi ütemtervük szerint 6 hónap 17 re meg 18 ra. Ez megint csak a március 15 tüntetésre szól. Érdemi párbeszéd kellene a Fideszes bólogatók és árnyék szervezetek nélkül . Nem tartozik az oktatás a honvédségre a határon túli szervezetekre , vicc kamarára. Legyen szó tankönyvekről, testnevelés óra csökkentéséről, szakszerű továbbképzésekről, egymásra épülő oktatásról, összehangolt modernizációról. Amíg ez nem változik, addig csak látszat intézkedés.
Vezetéknév Utónév
2016. március 07. 18:01
Na persze. És a kormány a nyugdíjakat is megvédi, meg a magyar termőföldet, és nem lesz tandíj, és a közpénzeknek is milyen jó dolga lesz az MNB-nél stb.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!