Elképesztő: józan résztvevőkre költene milliókat a hetente csőddel riogató budapesti városvezetés
A terv totálisan ellentmond a Magyarországon hatályos törvényeknek.
A kormány megtámogatna pár balkáni útvonalat, ha akad légitársaság, aki repülné őket. A Világgazdaság értesülései szerint a Wizz Airt érdekli a lehetőség, ahogyan a szlovén Adria Airways is magyarországi piacra lépésen gondolkozik.
A Világgazdaság értesülései szerint a Wizz Airt is érdekli a lehetőség, hogy belépjen a Budapestet a balkáni nagyvárosokkal összekötő repülőjáratok piacára.
Az üzleti napilap megemlíti, a Malév megszűnését követően a mai napig nincs közvetlen légi kapcsolat Albániával, Koszovóval, Macedóniával és Montenegróval, holott az OTP és a MOL révén fontos üzletiutas-forgalma lehetne ezeknek a járatoknak. Az, hogy a mai napig nincs közvetlen járat Budapest és ezen országok között, azt jelzi, hogy piaci alapon nem lennének nyereségesek – a kormány azonban úgy döntött, támogatja a közvetlen légi kapcsolatok kialakítását: bizonyos nyugat-balkáni útvonalakon nyilvános pályázaton nyertes légitársaságok monopolhelyzetben szolgálhatják ki az érintett útvonalakat.
A kormány szándékai szerint a cégek igényt tarthatnak egyfajta kompenzációra is, amely azonban kizárólag az érintett útvonalakon elszenvedett üzemeltetési veszteségek ellentételezésére és ésszerű profit biztosítására szolgálhat, írja a lap. A Világgazdaság megemlíti azt is, hogy a Wizz Air flottájában jelenleg nincsen kisebb, 100 fős repülő, flottája Airbus–320-as és 230 személyes Airbus–A321-es gépekből áll.
Nem csak a Wizz Air érdeklődik a balkáni lehetőség iránt, hanem a szlovén Adria Airways is: egy decemberi cikk szerint a repülőtársaság be akar lépni a magyar piacra, méghozzá pont a magyar kormány által meghirdetett balkáni útvonalakon keresztül. A szlovének ráadásul rendelkeznek a ráhordásra alkalmas kisebb repülőgépekkel, ahogyan az sem hátrány az üzleti utasok számára, hogy a Star Alliance-szövetségnek is tagjai.