A Népszabadság úgy tudja, hogy a magyar állam a Malév GH földi kiszolgáló és az Aeroplex repülőgép-karbantartó vállalatot vinné be a cégbe. Emiatt a tárgyalásra a Malév GH vezetőségét is meghívták. A lap szerint a Malév GH és az Aeroplex is elég rossz pénzügyi állapotban van, mindkét cég újraszervezést igényel és inkább vinné, mint hozná a pénzt.
A Népszabadság arra is felhívja a figyelmet: a repülési jogok miatt fontos lenne, hogy az új társaság uniósnak számítson, ehhez azonban az kell, hogy legalább felerészben EU-s legyen a tulajdonosa.
A lap iparági forrásokra hivatkozva azt írja, hogy a tervek összefügghetnek a Malév csődjével, ami miatt az orosz Külkereskedelmi Bank (amely a privatizációt követően a légitársaság tulajdonosa volt) kénytelen volt leírni mintegy 120 millió eurós veszteséget. Az ügyet ismerők szerint elképzelhető, hogy a Szuhoj beengedése az európai légiközlekedésbe, és egy „uniós referencia-légitársaság” üzemeltetése megfelelő ellentételezése lehet ennek a „tartozásnak”.
Négy éve nincs Malév
A Malév, az egykori magyar nemzeti légitársasága, 4 évvel ezelőtt, 2012. február 4-én állt le szinte folyamatos 66 évnyi működés után.