Úgy földbe állt a német vállalat, mint a gerely – búsulhatnak a románok
400 millió euró hiányzik, Romániában kongatják a vészharangokat.
Egy orosz katonai szállítógép volt az azonosítatlan repülőgép, ez volt az első éles elfogása a magyar gépeknek a NATO Balti Légtérrendészeti missziója keretében.
Megtörtént az első, elfogással járó éles riasztás a balti országok légtérrendészeti feladatait ellátó magyar kontingens szolgálatának kezdete óta – írja a Honvédelem.hu. A magyar Gripeneket 2015. szeptember 11-én, egy azonosítatlan repülőgép miatt emelték a magasba. Helyi idő szerint 18 óra 30 perc körül, követve a nemzetközi eljárásrendet sikeresen elfogták, és azonosították a riasztást okozó orosz An-26-os katonai szállító repülőgépet a Balti-tenger felett. A felszállást és az elfogást a NATO németországi Egyesített Légivezetési Központjából rendelték el - közölte a Honvédelmi Minisztérium.
A NATO Balti Légtérrendészeti missziója keretében idén szeptembertől, négy hónapon keresztül Magyarország látja el Észtország, Lettország és Litvánia légtérvédelmét vezető nemzetként, Németországgal közösen NATO parancsnokság alatt. A misszióban több mint nyolcvan magyar katona és négy JAS-39 Gripen repülőgép vesz részt. Észtország, Lettország és Litvánia nem rendelkezik vadászrepülőgépekkel. 2004-es NATO-csatlakozásuk óta a szövetséges országok garantálják légterük biztonságát, melyet a kollektív védelem jegyében, négy hónapos váltásokban végeznek. Magyarország első alkalommal vesz részt a küldetésben, de vállalta, hogy 2019-ben ismét négy hónapot tölt Gripenjeivel a térségben.