A Bridge Budapest nemrég bemutatott, a Kutatólaborral, a Transparency Internationallel és a CEU Business Schoollal együtt véghezvitt reprezentatív kutatása azt vizsgálja, milyen a viszonya a magyaroknak a vállalkozókhoz és a vállalkozáshoz.
Mindenki tud egy vállalkozót
A kutatásból kiderül, hogy szinte mindenkinek van személyes kapcsolata vállalkozókkal: a megkérdezettek 13 százaléka jelenleg is vállalkozó, ötödük kipróbálta már a vállalkozói létet, 84 százaléknak pedig van az ismeretségi körében. A férfiak 28 százaléka volt vállalkozó, míg a nőknek csak 18, minden ötödik diplomásnak van vállalkozása, az érettségivel nem rendelkezők közül viszont csak minden tizenkettedik embernek. Ugyanakkor érdekes adat, hogy éppen a diplomás szülők támogatják legkevésbé, hogy a gyerekük vállalkozóvá váljon, míg egy négyes skálán az érettségivel nem rendelkező szülők 2,75 értékben örülnének ennek, addig a diplomások csak 2,39-re.
A megkérdezettek szerint a család és a barátok tudják a legjobban segíteni a vállalkozókat, fontosak lehetnek még az állami támogatások, ugyanakkor az adó- és jogrendszer akadályozó tényező, csakúgy, mint az önbizalomhiány.
Ez utóbbi egyébként a diplomások számára a legnagyobb probléma.