Tízpercenként járna a tramtrain Hódmezővásárhelyről Szegedre

2015. augusztus 12. 11:54

A villamos és a nagyvasúti pályát is használó tramtrainnel húsz percre rövidülhet a menetidő Hódmezővásárhely és Szeged belvárosa között: 100 km/h-val közlekedne a két város között a traimtrain.

2015. augusztus 12. 11:54

A közlekedési beruházással gyors, korszerű és kényelmes összeköttetés jön létre a két megyei jogú város között, megkönnyítve a naponta ingázó több ezer vásárhelyi és szegedi ember életét, mondta Almási István, a hódmezővásárhelyi fideszes polgármester a fejlesztésről tartott sajtótájékoztatón. Hozzátette: az uniós támogatással megvalósuló beruházás segíti az egységesebb és versenyképesebb gazdasági régió kialakulását is.

100 km/h-val száguldoznának

A polgármester hangsúlyozta, a hazai és az uniós közlekedéspolitika egyaránt fontosnak tartja, hogy a korszerű elővárosi közlekedés ne csak Budapest agglomerációjában fejlődjön, hanem a vidék városainak összeköttetése is kiépüljön. A két város nagyállomása között mintegy 100 kilométer/órás sebességgel közlekedő járatok a tervek szerint Hódmezővásárhelyen öt helyen állnak majd meg, közölte a polgármester.

A politikus elmondta, jelenleg az engedélyes tervek és a jogi, üzemeltetési háttér előkészítése zajlik. Az újszerű, Magyarországon korábban még nem alkalmazott műszaki megoldások engedélyezési folyamata nehezen látható előre, de a 2020-ig tartó uniós ciklusban elkészül a beruházás. A tervező konzorciumban résztvevő Utiber Kft. osztályvezetője Mercz Gábor közölte, Hódmezővásárhelyen 3,5 kilométer hosszú egyvágányú villamospálya épülne. A megállók akadálymentes peronjai közelében pedig - a helyi közlekedés igényeihez igazodva - kerékpártárolókat alakítanak ki.

Csúcsidőben tízpercenként járna

Hódmezővásárhely-Népkert állomástól a szerelvények a nagy vasúti pályát használják majd, és csupán Algyőn állnak majd meg Szeged-Rókus állomásig, ahol a jelenlegi mellékvágány nyomvonalát felhasználva jutnak a szegedi 1-es villamos vonalára – ismertette a szakember. A nagyvasúti pálya villamosítását a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. készíti elő. Hódmezővásárhely és Szeged között két helyen – Kopáncs állomás és az algyői Tisza-híd, illetve az M43-as autópálya és Szeged-Rókus között – kétvágányúra bővítik a pályát. A járművek a villamos 600 V egyenáramát és a nagyvasút 25 kV váltóáramát használják majd, közölte Mercz Gábor.

A szerelvények 20 perces követési idővel járnak majd, ezt a csúcsidőben betétjáratokkal 10 percesre sűrítik, mondta. A Nemzeti Közlekedési Hatóság bevonásával meghatározták a járművek alapparamétereit: az akadálymentes, légkondicionált, 90 fix ülőhelyes szerelvényeken a rövidebb távolságra utazóknak állóhelyek és lehajtható ülések is lesznek, tudatta a szakember.

Összesen 109 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Pál Pusztai
2015. augusztus 12. 21:46
Azta ekkora hülyeséget nehéz fölülmúlni. Hmv-hely úgy 40ezerfős Szeged meg 160ezer lakosú. Hmv-helynek egyenlőre egy méter villamos pályája sincs.Ez ezek szerint nem gond.Mondjuk Szegedre jár 3-5ezer vásárhelyi dolgozni szegedi meg vásárhelyre 2-3ezer.Ez úgy 8ezer. Eddig a busz meg a vonat elvitte ezeket az embereket. 2x2 sávos közút is rendelkezésre áll. Ha nagyon akarnák sűríthetnék a vonatjáratot csatlakozást szerveznének rá és meg volna oldva a nemlétező igény kielégítése. Nem, mi a 8ezer emberre egy 100km-rel száguldó negyed kihasználtságú eszközt telepítünk.Olyan sínpályára ami jó ha a hatvanas tempót elbírja. Közben meg szerencsétlen Hmv.helyen csúcsidőn túl jó ha félóránként eldöcög egy busz. Hajrá Magyarország!Így tovább.
illesl
2015. augusztus 12. 21:01
Örülök és ha átadják, Szegedre utazom, hogy kipróbáljam! Hajrá! Én azonban még jobban örülnék, ha a villamos vonalat meghosszabbítanák Palics, Szabadka irányába! Valaha volt Szabadkán villamos, Palicsig járt ki. Ami pedig a kommenteket illeti, elképesztő az a rosszindulat, alpári megjegyzés, amit e projekt megépítése kivált. Vajon nem indítana be hosszútávon egy a mai napig nehezen elképzelhető fejlődést a vonat-villamos (tram-train) megépítése. Gondolunk a Gödöllői Hév-re, a Szentendrei, Ráckevei, Nagytétény-Törökbálinti Hévekre. Hasonló konstrukciók kellenek Pécs, Debrecen, Szombathely, Győr térségébe is. Esetleg egy Miskolc Kassa villamos-vonat kapcsolatban kellene gondolkodni. Jó lenne egy Sopron-Kismarton kapcsolat is.... Én azt javasolom, kevesebb fröcsögés, sokkal inkább jó ötletek keresése és a haza fényre derül....
berzsian56
2015. augusztus 12. 17:49
Amikor ezt olvasom nehezen tudom kiverni a fejemből Végh Antal Téeszmetró című írását. A TSZ metróépítésbe kezd, hiszen mi más hiányozna még a falunak, és az állomások helyének kijeölésével foglalkoznak. Legyen az első állomás az elnök elvtárs háza előtt , javasolja a kisz titkár. És megszavazzák. Legyen a másik megálló a párttitkár elvtárs háza előtt, javasolja az elnök . És megszavazzák. A harmadik meg legyen kisz titkár elvtárs háza előtt, ugyis ott van mellete a kocsma. És megszavazzák.
Csomorkany
2015. augusztus 12. 16:08
Sok ütődött pesti! Pillanatnyilag olyan óránként mennek dugig tömött buszok a két város között.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!