Hármas metró: orosz cég újítja fel a szerelvényeket

2015. július 08. 14:03

Az egyetlen érvényes ajánlatot leadó orosz Metrowagonmash újíthatja fel a 3-as metró szerelvényeit. A harminchét darab, hat kocsiból álló szerelvény felújítása 69 milliárd forintba kerül majd, a garantált élettartam 25 év lesz. A nyertes cégnek szinte teljesen le kell cserélnie a régi kocsik alkatrészeit.

2015. július 08. 14:03

Az orosz Metrowagonmash cég nyert a budapesti 3-as metró szerelvényeinek korszerűsítéssel egybekötött felújítására, valamint a hozzá kapcsolódó szolgáltatások és eszközök szállítására kiírt tenderen – közölte a BKV Zrt. szerdán az MTI-vel.

A bírálóbizottság megállapította, hogy a Metrowagonmash ajánlata - hiánypótlás után - mindenben megfelel az ajánlattételi felhívás és az ajánlattételi dokumentáció előírásainak. Az egyetlen érvényes ajánlatot adó orosz cég 219,1 millió euróért (69 milliárd forint) végzi el a 37 darab, hat kocsiból álló szerelvény felújítását. A járművek garantált élettartama 25 év.

Az Index cikke szerint a tenderen hét cég indult, a második fordulóba pedig öten jutottak be: az Alstom, a spanyol CAF, az orosz Metrowagonmas, az észt Skinest Rail és a cseh Skoda Transportation. A CAF, az Alstom és a Skoda később kiszállt a versenyből, az észtek viszont olcsóbb ajánlatot tettek, mint az oroszok. A BKV hosszú hiánypótlási listákat kért a cégektől. Az észteknél több probléma volt: Tarlós később azt nyilatkozta, hiába nem lesz jó az „optikai kép”, nem lehet tovább húzni az időt.

A cikk szerint a győztes cégnek gyakorlatilag teljesen új kocsikat kell építenie a régiekből. Az első felújított szerelvények a szerződés megkötését követően 16-18 hónapon belül érkezhetnek.

Összesen 81 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
mákgubó
2015. július 09. 06:55
Bazmeg még nincs fidesz közeli metrókocsi renováló feltörekvő nemzeti magyar vállalkozás? Ki ezért a felelős a kormányban? Hogyan lesz ebből zsebpénz?:)
Dr. Venezu Ella
2015. július 08. 19:55
Azon a nagy halom rozsdás ócskavason mit lehet felújítani, én nem értem.
Sulammit
2015. július 08. 17:09
Hurrá! Akkor lehet végre beszélgetni két megálló között is?
illesl
2015. július 08. 16:29
A sok ostoba, esztelen fröcsögés! Budapest 1: magyar földalatti Budapest 2-3: orosz technológiával épült metrónak nevezett vonalak. Budapest 4: Siemens-Alstrom technológia. A maszop lenyúlta az orosz államadóságot, bár azért megépítették volna a 4-es földalatti az oroszok. A 2-s földalattiba Alstrom kocsikat tettek, átalakították a biztosító berendezéseket. Azon csodálkozom, hogy némely globalista bolseviki-neoliberális dogma: közbeszerzés - mennyire jó, transzparens, etc. Itt emelik le a legnagyobb pénzeket, és azóta, amióta ez a hülye rendszer működik. Nohát ezért minden egyes földalatti más típusú, a biztosító berendezések mások. Csak emlékezzenek a 2-es földalatti biztosítóberendezésének cseréjéra, az alstrom szerelvények kopására... De tessék megnézni a vidéki és budapest villamostendereket. Nem egyszerűbb lenne egyféle típus venni Magyarországra? Škoda Miskolcra, CAF Debrecenbe, PESA Szegedre, CAF Budapestre. Ezért üdvözlendő a 3-as vonal felújítása. Nem dobálják ki a pénzt feleslegesen. A gyártó újítja fel! Ezen felül, ha majd az alstrom szerelvények annyit kibírnak, mint a orosz szerelvények...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!