Gigantikus Fidesz-MSZP mutyi a metrókocsik méregdrága felújítása?

2015. június 23. 07:32

De vajon mi ez az eszeveszett nyomulás? Miért erőltetik ennyire a semmilyen gazdasági számítással nem magyarázható méregdrága felújítást?

2015. június 23. 07:32
Első Kézből

Ha elfogadjuk ezt a nagyobb összeget, akkor is kifizetődőbb a kocsik cseréje, mint a régiek javíttatása. A felújított orosz kocsik élettartama ugyanis 20 év, míg az új szerelvények 30-35 évre vannak kalibrálva. Időarányosan is olcsóbb tehát a csere, és akkor még nem beszéltünk a napi félmillió utas kényelméről, évtizedeken keresztül.

Mindeközben az orosz metrókocsik felújítását egy törvénymódosítással kiemelt projektté nyilvánította az Orbán-kormány. (Ezzel 5 naposra rövidülnek egyes határidők, rengeteg engedélyt nem szükséges beszerezni, stb.) A múlt héten pedig minden, a hármas metró felújításával kapcsolatos ügyet egyszemélyben Tarlós hatáskörébe utaltak, elvéve a Fővárosi Közgyűlés döntési jogkörét.

De vajon mi ez az eszeveszett nyomulás? Miért erőltetik ennyire a semmilyen gazdasági számítással nem magyarázható méregdrága felújítást? Miért asszisztál mindehhez az állítólag ellenzéki MSZP? Miért szavazták meg ők is a 60 milliárdos gigahitelt? (csak Gy. Németh Erzsébet (DK) szavazott nemmel, valamint Csárdi Antal (LMP) tartózkodott) És mit szól mindehhez Orbán Viktor? Lehetetlen, hogy egy ekkora volumenű beruházás az ő tudta nélkül, vagy akarata ellenére történjen. Akkor hát: mi történik a fejünk fölött már megint?

Reméljük, nem arról van szó, hogy a haveri orosz cég visszacsorgat a fideszes pártkasszákba azokból a milliárdokból, amit az adófizetők dobnak össze a metró felújítására. Reméljük, nem arról van szó, hogy az MSZP is megkapja a maga júdáspénzét a buliból, ezért szavakban eljátsszák a kamuellenzéket, majd csont nélkül megszavazzák a piszkos üzletet. Reméljük, nem arról van szó, hogy néhány gazember már megint komplett hülyének nézi a keményen dolgozó kisembereket, akiknek végső soron használniuk és fizetniük kell majd a metrót...

Összesen 40 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
lacipaci
2015. június 23. 17:32
"Időarányosan is olcsóbb tehát a csere" mondod majom. Na én tisztában vagyok vele, hogy egy MIELE konyhagép időarányosan jobb lenne, de csak AEG-re van pénzem mondjuk a feléért. Tehát csak a lehetőségeid határáig nyújtózkodj. Balfasz.
Pinter68
2015. június 23. 16:20
"Reméljük, nem arról van szó, hogy néhány gazember már megint komplett hülyének nézi a keményen dolgozó kisembereket, akiknek végső soron használniuk és fizetniük kell majd a metrót...” De, sajnos valószínűleg arról van szó. Szokás szerint.
Vadjoe
2015. június 23. 12:20
"... az alagutakba folyamatosan szivárog a talajvíz" Nem szivárog folyamatosan a talajvíz. A vízelvezetés néhol hagy kívánnivalót, de nem a víz okozza a problémát. " a sínek felületén pedig hajszálrepedések vannak, melyek bármikor síntöréshez vezethetnek. A metróvonal egyes szakaszain már most is állandó sebességkorlátozás van érvényben." Tudtommal már nincs, és pont azért vannak a hétvégi leállások mostanában, mert a síneket most cserélik, szakaszosan. A cím kérdéssel indít, ami az első mondatban állítássá formálódik. Aztán hazudik egy párszor. Nehéz ezután bármit is komolyan venni.
2015. június 23. 10:25
Csak halkan kérdezem: hazai gyártásban elképzelhetetlen lenne metrókocsik gyártása? Mennyivel bonyolultabb közlekedési eszköz gyártásáról van szó, mint egy vasúti szerelvény esetében? Egyre inkább az a véleményem, hogy itt csak korrupcióról lehet szó, más magyarázat nem lehet. Csak a példa kedvéért: a nagy nemzetiek hány darab hazai városi buszt állítottak forgalomba az elmúlt 5 év alatt? Lehet találgatni!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!