„Ha elfogadjuk ezt a nagyobb összeget, akkor is kifizetődőbb a kocsik cseréje, mint a régiek javíttatása. A felújított orosz kocsik élettartama ugyanis 20 év, míg az új szerelvények 30-35 évre vannak kalibrálva. Időarányosan is olcsóbb tehát a csere, és akkor még nem beszéltünk a napi félmillió utas kényelméről, évtizedeken keresztül.
Mindeközben az orosz metrókocsik felújítását egy törvénymódosítással kiemelt projektté nyilvánította az Orbán-kormány. (Ezzel 5 naposra rövidülnek egyes határidők, rengeteg engedélyt nem szükséges beszerezni, stb.) A múlt héten pedig minden, a hármas metró felújításával kapcsolatos ügyet egyszemélyben Tarlós hatáskörébe utaltak, elvéve a Fővárosi Közgyűlés döntési jogkörét.
De vajon mi ez az eszeveszett nyomulás? Miért erőltetik ennyire a semmilyen gazdasági számítással nem magyarázható méregdrága felújítást? Miért asszisztál mindehhez az állítólag ellenzéki MSZP? Miért szavazták meg ők is a 60 milliárdos gigahitelt? (csak Gy. Németh Erzsébet (DK) szavazott nemmel, valamint Csárdi Antal (LMP) tartózkodott) És mit szól mindehhez Orbán Viktor? Lehetetlen, hogy egy ekkora volumenű beruházás az ő tudta nélkül, vagy akarata ellenére történjen. Akkor hát: mi történik a fejünk fölött már megint?
Reméljük, nem arról van szó, hogy a haveri orosz cég visszacsorgat a fideszes pártkasszákba azokból a milliárdokból, amit az adófizetők dobnak össze a metró felújítására. Reméljük, nem arról van szó, hogy az MSZP is megkapja a maga júdáspénzét a buliból, ezért szavakban eljátsszák a kamuellenzéket, majd csont nélkül megszavazzák a piszkos üzletet. Reméljük, nem arról van szó, hogy néhány gazember már megint komplett hülyének nézi a keményen dolgozó kisembereket, akiknek végső soron használniuk és fizetniük kell majd a metrót...”