Elképesztő: józan résztvevőkre költene milliókat a hetente csőddel riogató budapesti városvezetés
A terv totálisan ellentmond a Magyarországon hatályos törvényeknek.
Egyebek mellett Kelenföldig elérhet az 1-es villamos, felújíthatják a 3-as metrót és a Fővárosi Állat- és Növénykertet is a 2020-ig tartó uniós költségvetési ciklusban – mondta el Tarlós István az állami hírtévében. A főpolgármester szerint számtalan közszolgáltatási vagy idegenforgalmi szempontból fontos beruházás valósulhat meg uniós támogatással a következő években.
Az eddiginél is látványosabb fejlesztések valósulhatnak meg 2020-ig Budapesten európai uniós támogatással – erről Tarlós István főpolgármester beszélt az M1 aktuális csatorna reggeli műsorában pénteken. Olyan uniós támogatású projektek valósulhatnak meg a következő években, amelyek közszolgáltatási vagy idegenforgalmi szempontból fontosak – mondta Tarlós István. Ezek között említette például az 1-es villamos meghosszabbítását Kelenföldig, illetve a vonal északi végének fejlesztését, az újpalotai villamosvonal kiépítését, a 3-as metró felújítását, a Kelenföld és Őrmező között megvalósítandó intermodális fejlesztéseket, a Fővárosi Állat- és Növénykert felújítását, valamint egy új hulladékhasznosító megépítését. Tarlós István beszélt arról is, hogy szerinte a 2024-es olimpia megrendezéséből „csak hasznunk lehet”. Azt mondta, Budapest fel tud készülni az olimpiára, nagyon sok, a nyári játékok megrendezéséhez is szükséges, közlekedés- és infrastrukturális fejlesztés valósulhat meg 2020-ig.
A főpolgármester a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában a fővárosi közösségi közlekedés finanszírozásával kapcsolatban elmondta, hogy a BKV a biztonságos működéséhez szükséges forrásokat megkapja az államtól. Arra reagálva, hogy a Népszabadság pénteki számában arról írt, a Margit híd felújítására vonatkozó projekt 12 milliárdról „menetközben bruttó 30 milliárd forintra duzzadt”, Tarlós István kijelentette: „ez nem igaz”, húszmilliárd forint a számla, és ez nem menetközben duzzadt meg, hanem 2009-ben erre kötöttek szerződést. A Széll Kálmán tér felújításával kapcsolatban azt mondta, hogy a számlák nyilvánosak lesznek, a közbeszerzést a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) készítette elő és bonyolította le, és „valóban a legjobb ajánlatot fogadták el”. Tarlós István közölte, a budai fonódó villamoshálózat időre elkészül. Szeptemberben a Széll Kálmán téri ágon elindulhat a közlekedés, és februárra a beruházás egésze befejeződik – tette hozzá.