Ezt is megértük: Nyugat-Európa lezárja a határait a szír bevándorlók előtt!
A legtöbb nyugat-európai országban már nem dívik a Willkommenskultur, a nyitott gondokodást felváltotta a hűvös pragmatizmus.
A MOL-csoport kedden megnyitotta első MOL-töltőállomását Prágában. A csoport tulajdonában lévő Lukoil- és a Slovnaft-benzinkutak folyamatos márkanévváltásának eredményeként további, mintegy 80 benzinkút megnyitását tervezik idén a cseh piacon.
Világi Oszkár, a MOL-csoport igazgatótanácsának tagja, a Slovnaft vezérigazgatója és igazgatótanácsának elnöke az ünnepélyes megnyitón elmondta: a vállalatcsoport Csehországban tervezi kiépíteni második legnagyobb töltőállomás-hálózatát, mivel exporttevékenysége jelentős része már így is a cseh piacra irányul.
Jelenleg 192 benzinkút üzemel országszerte Lukoil, Pap Oil, Slovnaft - illetve most már MOL - márkanév alatt, az Eni-akvizíció lezárásával pedig nyár végére összesen 317 töltőállomással a cseh üzemanyagpiac második legnagyobb szereplőjévé válik a társaság.
A Mol ugyanakkor piacvezető szeretne lenni a szegmensben, szlovákiai leányvállalata, a Slovnaft és a cseh rendszer egy termékvonalon helyezkedik el, ezáltal a szállítási költségek jelentősen alacsonyabbak, valamint a pozsonyi finomító kapacitásának mintegy negyedét már most is Csehországban adja el, reagált Világi Oszkár az MTI-nek a cseh lapokban megjelent hírekre, miszerint a Mol meghódítja a cseh piacot.
A társaság tovább bővíti nemzetközi együttműködését a régióban, megcélozva, hogy a Cseh Köztársaság 10 legnagyobb vállalata közé kerüljön,gazdasági téren és társadalmi felelősségvállalás szempontjából egyaránt. Világi Oszkár szerint túl sok benzinkút van jelenleg a cseh piacon, és miközben a versenytársak bezárnak, a Mol tovább bővül. A konszern elképzelése szerint az elkövetkező két évben két márkára egyszerűsíti le csehországi megjelenéseit: a MOL-ra és a Pap Oil-ra.