„Sok irigyünk van most Európában, mert úgy látják, hogy amit Magyarország, még ha időnként szokatlan eszközökkel is csinál, működik” – fogalmazott. Kifejtette: folytatódik az Exportra fel! kampány, amelynek keretében kis- és közepes vállalkozásokat próbálnak ösztönözni arra, hogy méressék meg magukat a külpiacokon is. A program keretében az Eximbank Győr, Nagykanizsa, Miskolc és Kecskemét után öt másik vidéki városban nyit kirendeltséget.
Az Eximbank számításai szerint a hitelintézet tevékenysége 252 milliárd forint értékben növelte Magyarország nettó exportját, és 74 milliárd forint adóbevételt generált. Az Eximbank a jelenlegi struktúra 2012 májusi elindítása óta 2014 végén kötött ügyletet az 500. ügyfelével – jegyezte meg Szabó László.
A külgazdasági államtitkár elmondta: a négy kontinensen működő, jelenleg 25 Nemzeti Kereskedőház lefedi az Európai Unión kívüli legfontosabb exportpiacokat. Jelenleg több mint 2 ezer vállalkozás szerepel a kereskedőház adatbázisában. A Nemzeti Kereskedőházak rendszerén keresztül a legkisebb vállalkozások is sikeresen kiléphetnek a külpiacokra. Jellemzően prémium minőségű fogyasztási cikkeket – elsősorban élelmiszeripari és mezőgazdasági termékeket – tudnak így eladni.