Dugódíj persze lesz, de Lázárral béke van

2015. január 13. 10:31

Hacsak nem akarjuk visszafizetni a beruházásra kapott 180 milliárdot, akkor be kell vezetnünk a dugódíjat. Interjú.

2015. január 13. 10:31
Tarlós István
Tarlós István

– Még decemberben megbeszélésre hívta a polgármestereket az útdíjról. Mire jutottak? Másrészt, ön szerint mennyire terheli ez a fővárosi cégeket és a polgárokat?

 A tizenhét fideszes polgármesterrel egyeztettem ez ügyben, és maximum egyéves türelmi időben állapodtunk meg. A kormány január végére ígért korrekciókat, addig nem szeretnék elhamarkodott véleményt mondani. S óva inteném a többi polgármestert is ettől. Különösen Hajdú László XV. kerületi polgármestert, aki olyasmivel fenyeget, amelyhez nincs is jogköre, nevezetesen kitiltaná az arra kerülő valamennyi autóst, kukásautót. Bár azzal kapcsolatban nekem is vannak fenntartásaim, hogy a közszolgáltatást ellátó járművek, például a kék buszok fizessenek a város útjainak használatáért. Egyelőre tárgyalunk erről a kormánnyal. 

 S ha már útdíj: a dugódíjat mikor vezeti be a főváros?

 A Demszky-kabinet a 4-es metróhoz kapott uniós támogatás fejében vállalta a behajtási díj bevezetését. Ez része a támogatási szerződésnek, így nincs sok választásunk. Hacsak nem akarjuk visszafizetni a beruházásra kapott 180 milliárdot, akkor be kell vezetnünk a dugódíjat. Az uniótól kaptunk erre némi haladékot. Jelen pillanatban egyébként egy magyar parlamenti döntés tiltja a dugódíj bevezetését. De a kormány tisztában van azzal, hogy ez mit jelent, így ebben változás várható. A BKV és a BKK jelenleg is dolgozik a zónahatárok kijelölésén, hiszen ez az egyik legfontosabb kérdés. Emellett a technikai feltételeket is meg kell teremteni. A bevezetés reális időpontja 2016 vége. (...) 

 Kibékült már Lázár Jánossal? Mennyit kaphat Budapest az uniós büdzséből?

 A feleségem is erősen csillapította az én reakciómat, a miniszterelnök közbenjárására pedig elsimultak hullámok. Most már valóban kibékültünk, kollegiális a viszonyunk. Az uniós támogatások esetében ma jobb a helyzet, mint azt az előzetes sajtóhírek prognosztizálták. Ennek ellenére az uniós forrásokért folytatott Budapestvidék harcban nem a főváros áll nyerésre.”

Összesen 42 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
=nessuno=
2015. január 14. 00:54
Dugódíj, meg fizetős elkerülők...El vagytok tévedve.
Wazze
2015. január 13. 18:22
Gyerek gyilkos Tarlós! Baszd meg te is az anyádat, meg a Lázár is! Aztán egymáséit!
kukagyerek
2015. január 13. 13:45
Dölyfös István megmondta....!
DrPepper
2015. január 13. 12:09
Nem lehet könnyű dilemma. A dugóövezetek szélére P+R parkolókat kell építeni. Az ilyenek építéséhez viszont csak a centrumtól távolabb van már hely. Ha nagyon szűken húzzák meg a dugóövezet határait, nem fognak tudni hová parkolókat építeni.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!