Így befolyásolja a média az amerikai elnökválasztást
Amerika a vihar előtt: hamarosan itt az elnökválasztás, a kampányban a pártos médiumok is fontos szerepet játszanak.
Összefogott a hirdetések értékesítése érdekében az Origo Zrt., a CEMP és a Centrál Médiacsoport: a most létrehozott HOPPex elnevezésű közös hirdetési rendszer célja, hogy az internetes reklámbevételek minél nagyobb hányada kerüljön hazai szereplőkhöz.
Közös hirdetési rendszert hoz létre HOPPex (Hungarian OmniPublisher Programmatic Exchange ) néven az Origót is kiadó Origo Zrt., az Indexet is kiadó CEMP, illetve az egykori Sanoma kiadványait birtokló Centrál Médiacsoport. Az új rendszer a tervek szerint a jövő év elején indulhat el, és a tesztidőszak után más magyar tartalomszolgáltatók is csatlakozhatnak hozzá – számol be az Origo Vaszily Miklósnak, az Origo Zrt. vezérigazgatójának az Internet Hungary-n tett bejelentéséről.
A rendszer feladata az lesz, hogy programozott módszerrel értékesítsen hirdetéseket a tagok internetes oldalain. Erre azért van szükség, mert a digitális médiában reklámra elköltött összegek egyre nagyobb részét adják már el automatizált rendszereken keresztül ahelyett, hogy az ügynökségek és hirdetők egyesével megállapodást kötnének egy-egy portállal a hirdetések elhelyezéséről. Ez leginkább a Facebooknak és a Google-nek, illetve a hozzájuk hasonló külföldi online óriáscégeknek kedves. A HOPPex célja ezzel szemben az, hogy a hazai szereplőknél maradjon az online reklámbevételek minél nagyobb része.
Fotó: Origo/Szabó Gábor