Döntött a Fővárosi Közgyűlés hétfői rendkívüli ülésén a hármas metró felújításával kapcsolatos feladatok végrehajtásáról, köztük a szükséges hitelfelvétel előkészítéséről, valamint arról, hogy felkérik a BKV Zrt.-t a szerelvények felújítására vonatkozó tender kiírására.
A testület a javaslat elfogadásával deklarálta a beruházás „végrehajtásának prioritását”, valamint döntöttek arról is, hogy a kormány határozatával összhangban felkérik a BKV Zrt.-t a hármas metróvonal járműparkjának felújítására vonatkozó tender kiírására. Ebben az előterjesztés szerint folyamatosan együtt kell majd működnie a fővárosi önkormányzattal és a BKK Zrt.-vel.
A közgyűlés hétfői döntésével felhatalmazta a főpolgármestert a hitelfelvételhez szükséges minden előkészítés és tárgyalás lefolytatására, továbbá arra, hogy a hármas metró járműparkjának felújítását szolgáló finanszírozási konstrukciót és a szükséges garanciális feltételrendszert a nemzeti fejlesztési miniszterrel egyeztesse és a szükséges döntési javaslatok terjessze a testület elé.
A testület az előterjesztést 28 igen és 2 nem szavazat ellenében fogadta el, a Fidesz mellett az MSZP és a Jobbik is támogatta a javaslatot, kizárólag az Együtt-PM független képviselői voksoltak nemmel.
Az előterjesztés szerint a szükséges felújítással a hármas metró járműparkjának élettartama minimum húsz évvel hosszabbítható meg. Tarlós István főpolgármester az ülésen elmondta, igyekeznek megoldani azt, amit évtizedeken keresztül senki nem oldott meg. Közölte, új szerelvényeket csak európai uniós támogatással tudnának vásárolni, és a kormány a szerelvények felújítását támogatta.
Az Együtt-PM nem ért egyet a fideszes városvezetéssel abban, hogy új szerelvények helyett a meglévők felújításával korszerűsítsék a hármas metrót.
Hanzély Ákos, a párt politikusa azt mondta: bohózatnak tartják a közgyűlés előtt lévő előterjesztést, amely alapján felesleges is közbeszerzést kiírni. Hanzély Ákos szerint ugyanis kormánypárti háttéralku van a háttérben, hiszen a felújítást vélhetően csak a gyártó cég képviselője lesz képes elvégezni. Kiemelte, hogy az Együtt-PM elfogadhatatlannak tartja, hogy komoly tanulmányok nélkül, „nullára amortizált” harminc éves szerelvényeket újítsanak fel az új metrókocsik árának kétharmadáért.
Horváth Csaba, a szocialisták fővárosi frakciójának vezetője hangsúlyozta: akkor értenek egyet a metrószerelvények felújításával, ha a megjavított kocsik várható élettartalma megegyezik majd az új szerelvényekével, vagyis a következő 35-40 évben komolyabb szervizelés nélkül használhatók lesznek. A szocialista politikus beszélt arról is, jobban örülnének, ha a főváros hitelfelvétel nélkül állami támogatásból oldaná meg a 3-as metró felújítását.
A Jobbik szintén úgy látja, hogy a fideszes városvezetésnek nem hitelfelvételből, hanem állami támogatásból kellene megoldania a hármas metró korszerűsítését.