A kormány többféle javaslattal készül a Kúria jogegységi döntésére a devizahiteles probléma megoldása érdekében azért, hogy a határozat megszületése után a lehető legrövidebb időn belül lépni tudjon – mondta Varga Mihály régi-új nemzetgazdasági miniszter szombaton a Hír TV P8 című műsorában. A Kúria június 16-án jogegységi döntést hozhat több, devizahitellel kapcsolatos kérdésben. Varga Mihály kiemelte, hogy sokféle megoldás lehetséges, amelyekről egyeztetni fognak az érintett szereplőkkel. Elmondta, a bankoknak is érdeke, hogy „ettől a problémahalmaztól megszabaduljanak”. Hozzáfűzte, hogy kedden már a Magyar Bankszövetség képviselőivel tárgyal, a kormány célja változatlan: ki kell vezetni a devizahiteleket.
A reklámadóval kapcsolatban arra a felvetésre, hogy a lépés következményeként a büdzsébe befolyó 9 milliárd forintos bevétel gyakorlatilag elhanyagolható tétel a teljes költségvetést tekintve, Varga Mihály kifejtette: „szerintem nem tud mutatni olyan pénzügyminisztert vagy gazdasági minisztert, aki tiltakozna akkor, ha valami bevétel jön az államkasszába”. Elmondta: a reklámadó arról szól, hogy azokat a jól teljesítő, szép nyereséget hozó területeket is bekapcsolják a közös teherviselésbe, amelyek eddig nem vették ki a részüket ebből. Az így befolyó bevétel nagyságát másodlagosnak nevezte Varga Mihály, de kiemelte, hogy ebből a pénzből iskolafejlesztésre költenek majd.
Magyarország hitelminősítői megítélésével kapcsolatban elmondta: ha a piacon el lehet adni a magyar államkötvényeket, és azokat hatszorosan jegyzik túl, „akkor azt nem azt jelenti, hogy bóvli kategóriában vagyunk”. „A hitelminősítőknél igen, de a piacnál nem” – emelte ki Varga Mihály, hozzáfűzve, hogy sokkal fontosabb a piaci vélemény.
Szólt arról is, hogy a nemzetgazdasági minisztérium struktúrájában vannak kisebb módosulások, például az Eximbankot a külgazdasági minisztériumnak adják át, míg a szén-dioxid kvóta kereskedelem a nemzetgazdasági tárcához kerül. Kifejtette: a legfőbb változás, hogy a külgazdaság önálló tárca lesz, „a magyar gazdaságnak ez lesz a hegye, erre kell ráállni”. Varga Mihály fontos célnak nevezte, hogy a belső piac megerősítésén keresztül egyre több magyar cég legyen képes világszínvonalú termékeket és szolgáltatásokat előállítani és ezeket exportálni. A következő négy év gazdaságpolitikájának a fókusza az, hogy a magyar gazdaságot stabil növekedési pályára állítsák – jelezte.