Hol terem a tartalom?

2014. május 23. 10:36

A tömegmédia fénykorában a legtöbben úgy gondolták, hogy felesleges a saját médiával bajlódni, hiszen a vásárolt média kényelmes, tiszta és hatékony.

2014. május 23. 10:36

Akik felismerték, hogy a vásárolt és szerzett média már nem hozza a korábbi eredményeket, gőzerővel a saját tartalomgyártás felé fordultak. Nem mindegy azonban, hogy milyen ez a tartalom. Tartalommarketing néven feléledt egy 100 éve létező, de sokáig a háttérbe szorított gyakorlat. Ez nagyon egyszerű dolgokról szól. Olyasmiről, hogy nem lerohanni kell a vásárlókat, hanem tájékoztatni, nevelni, szórakoztani. Nem egy »gyors numera« az elérendő cél, hanem a tartós, erős érzelmi kapcsolat. Nem magunkról kell beszélni, hanem arról, ami a vásárlót foglalkoztatja, érdekli, izgatja. Ilyen egyszerű.

Egyszerű, de működik. Az eredmények magukért beszélnek. Az Egyesült Államokban egyre több vállalat, egyre több pénzt költ tartalommarketingre. Tudják, hogy megéri.

Miközben Ön ezt olvassa, valaki máshol már kattintott erre:

Feltették az eddigi legfontosabb kérdést: ez egyértelműen eldönti, hogy a Fidesz vagy a Tisza vezeti a versenyt

Feltették az eddigi legfontosabb kérdést: ez egyértelműen eldönti, hogy a Fidesz vagy a Tisza vezeti a versenyt
Tovább a cikkhezchevron

Miközben Amerikában hódít a tartalommarketing, az európai marketingesek éppen hogy csak ízlelgetik az »új” módszereket. Talán éppen azért, mert nincs elég tartalom. Mondanivaló persze akadna, de nincs, aki tartalommá alakítsa azt. A vállalatokból hiányzik a »tartalomgyártási képesség«. A marketing igazgatóságok/osztályok éves tervekben, előre tervezett kampányokban gondolkodnak, a tartalomkészítés és publikálás viszont szinte folyamatos tevékenység. A legnagyobb baj azonban, hogy nincs meg a belső közléskényszer. A vállalati kultúrának nem része a közönséggel (partnerekkel, vevőkkel, ügyfelekkel) folytatott »beszélgetés«.

Összesen 2 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
MOPO3OB
2014. május 26. 22:07
Van benne sok igazság. Az európai Nokia látványos és gyors bukása az amerikai Apple iPhonejával szemben kiváló esettanulmány a cikk továbbgondolására. A Nokia óriási mobil know-how birtokában vezette a világpiacok számtalan mobillal, kiváló kapcsolatokkal. Az Apple nulla mobil tapasztalattal, egyetlen modellel padlóra küldte és elvette a sok pénzt mobilra költő Nokia prémium vásárlókat.
Válasz erre
4
0
Charlie Chan
2014. május 23. 14:21
csersznyefán
Válasz erre
0
0
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!