Till Tamás meggyilkolása: a Fidesz azonnali törvénymódosítást kezdeményez
Kocsis Máté szerint a szokatlan és elfogadhatatlan helyzet azonnali választ kíván, ugyanis szembemegy minden jóérzésű ember erkölcsi elvárásával.
A képmutatas.hu felméréséből az derül ki, hogy a baloldal, a Jobbik és az LMP együtt sem költött eddig annyit a kampányra, mint a Fidesz. Az oldal a civil szervezetek és a kormány kampányköltéseit is figyeli, ezekkel együtt a Fidesz kétszeresével lépi túl a pártok számára előírt egymilliárdos határt.
A Transparency International, a K-Monitor és az Átlátszó közösen működteti a képmutatás.hu weboldalt, amely a pártok kampányköltéseit követi nyomon.
Mint közleményükben írják, a kormánypártok jobban teljesítenek az adófizetők pénzének elkampányolásában, hiszen a kormány és a CÖF kampányával együtt a Fidesz eddig kétmilliárdot költött kampánycélra: ez kétszerese a pártok számára megengedett egymilliárdos keretnek. Novembertől februárig a CÖF 570, a kormány 540 millióval támogatta meg a Fidesz kampányát.
A Fidesz-KDNP már februárig kimerítette csaknem a teljes egymilliárdos keretet, jelenleg 940 milliós kampányköltésnél tartanak. A baloldali Kormányváltás szövetség 680 millió, a Jobbik 650 millió, az LMP pedig 310 millió forintot költött eddig a kampányra.
A Transparency International kampányköltéseket számláló programja minden kampányeszközt megvizsgál, vagyis nyomon követi a köztéri óriásplakátokat, a médiahirdetéseket, a direkt marketing eszközöket, és a pártrendezvényeket is. A szervezet jogi igazgatója szerint a jelenlegi kampányfinanszírozási szabályokat még meg sem kell szegni ahhoz, hogy a pártok ellenőrizetlenül költsenek a kampányra. A TI közvélemény-kutatást is végzett a kampányról, melynek eredményei azt mutatják, hogy az emberek csak 8 százaléka számít tiszta kampányra, azaz arra, hogy a pártok csak megengedett eszközöket fognak igénybe venni. A lakosság többsége szerint a baloldal és a Fidesz egyaránt felhasznál korrupt forrásból származó pénzeket.
A kutatásból az is kiderül, hogy a Fidesz-KDNP a felnőtt népesség csaknem negyedét (22 százalékát) kereste meg aktivistái révén személyesen, míg a baloldali szövetség ezen a csatornán a választójogosultak 12 százalékát érte el. Mindkét oldal intenzív kampányt folytat szórólapokon keresztül, az emberek negyedét érik el ezzel az eszközzel.
A TI, a K-Monitor és az Átlátszó korrupcióellenes minimumprogramot dolgozott ki elsősorban a párt- és kampányfinanszírozás, a közbeszerzések, a vagyonnyilatkozatok, az összeférhetetlenség, a nemzeti vagyon kezelése, valamint a jogállamiság témájában fogalmaz meg javaslatokat.