Az osztrák befektető szerint egy vállalkozónak mindig hinni kell a csodákban, de a lehetséges kimeneti, kilépési stratégiákon is gondolkodnia kell. Ehhez teljes rugalmasság és alkalmazkodókészség kell. Meg kell tanulni közös nézőpontra kerülni a befektetővel, de úgy, hogy nem szabad a saját elképzelésünkből engedni. Ha 30 százalékot akar valaki elérni, akkor annyit kell kiharcolni. Ha a cég egy része kerül csak eladásra a befektetőnek, akkor érdemes lehet egy vételi opciót a szerződésbe venni. Ha esetleg bekövetkezne a csoda, és szárnyalni kezdene a vállalat, akkor fontos, hogy minél előbb vissza lehessen szállni a vállalatba, ha azt megtehetjük.
René Berger elmondta azt is, hogy nincs két egyforma helyzet, így nincs tökéletes recept arra, hogyan lehet a kitűzött célt elérni, és a megfelelő befektetőt megtalálni. A célt azonban sosem szabad elfelejteni. Sőt, a másik oldalról nézve, egy vállalkozásnak nem kell feltétlen nyereségesnek lennie ahhoz, hogy érdemes legyen abba befektetni. Befektetőtársával, Toto Wolffal még 2000-ben karoltak fel egy hacker fiút, akivel közös céget alapítottak. Hosszú időn keresztül csak égették a pénzt, a befektetőkét is, majd eladták, mert a cég technológiája értékes volt a felvásárló számára. Azóta a vállalkozás sok változáson ment keresztül, de újra a kettejük érdekeltségébe került, és Ausztria legnagyobb mobilalkalmazásokat fejlesztő cége lett belőle, és már jövedelmező is. Azonban az ilyen történetekhez mindig a következő befektetőre kell fókuszálni, egyikre a másik után, és minden lehetőséget meg kell ragadni. Az osztrák befektető azzal zárta az előadását, hogy mindig készen kell állni, figyelni kell a tárgyalási partnert, és rögzíteni a saját céljainkat.
Mindenki a saját feladatát végezze
A panelbeszélgetés során a résztvevők igyekeztek összefoglalni az előadások legfontosabb pontjait, és azokról az eszközökről beszéltek, amelyek segíthetik a cégeket egy befektetővel való tárgyalás során. A professzionális tanácsadóknak, jogászoknak fontos szerepük lehet egy-egy befektetés előkészítésében. A tanácsadóknak az a feladatuk, hogy egy lehetséges befektetés során a lehető legjobb feltételeket harcolják ki a vállalkozás számára. Mindenkinek a saját dolgára kell figyelni, nem lehet egy cégvezetőnek a tárgyalások és a papírmunka miatt kiesni a napi rutinból. Természetesen ott kell lennie a tárgyalások egy részén, de nem neki kell végigvinni a legapróbb pontig az üzletet.
Egy sikeres befektetéshez jó időzítés szükséges, ez azonban sokszor nem látható előre. Nem lehet pontos tervet készíteni mindenre, csak figyelni és a lehetőségeket megragadni. Ahhoz, hogy jó időben lehessen valaki a jó helyen, szükség van arra, hogy tisztában legyen a projektjével és tiszta üzenete legyen a befektetők számára. Egy emlékezetes üzenet fél siker.