BKK: Marad az elsőajtós felszállási rend, így többen fizetnek

2013. október 29. 18:42

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kimutatása szerint folyamatosan emelkedik a bevételük anélkül, hogy a jegyár az inflációt meghaladó mértékben nőtt volna, ez az elsőajtós felszállási rend bevezetésének is köszönhető. A BKK a buszvezetők szakszervezetének panaszaira reagált, miszerint az új rendszer elhamarkodott és átgondolatlan.

2013. október 29. 18:42
A BKK ezt kedden közölte az MTI-vel, miután a Közösségi Közlekedési Dolgozók Szakszervezete (KKDSZ) múlt pénteken közleményében azt írta: az elsőajtós felszállási rendszert átgondolatlanul, elhamarkodottan és egyeztetés nélkül erőltették rá a járművezetőkre, ezért azonnali vizsgálatot követelnek.
 
A központ álláspontja szerint Európa számos nagyvárosában, így Londonban, Párizsban, Berlinben is évtizedek óta így járnak a buszok, az extrém nagyságú forgalmat lebonyolító útvonalakon közlekedő csuklós autóbuszok kivételével az elsőajtós felszállási rend tapasztalatai mind az utasok, mind pedig az üzemeltetők részéről kedvezőek.
 
Hangsúlyozták, hogy a rendszer fenntartása és bővítése nemcsak a BKK, hanem a jegyüket vagy bérletüket megváltó, jogszerűen utazóknak is alapvető érdekük, tőlük sok pozitív visszajelzés érkezett e témában. A tapasztalatok szerint az új vonalakon néhány nap alatt megszokják az utasok, hogy csak az első ajtónál lehet felszállni a jegy érvényesítésével, a bérlet bemutatásával. A járművezetők képzésébe a szükséges tudnivalókat már az első, ilyen rendben működő járatok indításakor beépítették, ők az eladott jegyek után jutalékot kapnak.
 
Közölték ugyanakkor, hogy az elmúlt heti ellenőrzéseken kiderült: nagy hiányosságok vannak a jegy- és a bérletvizsgálatokban. Az idén a kampányszerű ellenőrzés kivételével eddig 88 esetben összesen mintegy 1,4 millió forint értékű kötbért szabtak ki a szolgáltatókra az elsőajtós felszállás szabályainak betartásával kapcsolatos hiányosságok miatt. Jelezték, hogy a BKK a jövőben is vizsgálja és finomítja a rendszert, hogy az ellenőrzéshez megfelelő feltételeket és körülményeket biztosítson.
 
A KKDSZ pénteki közleményében azt írta: a BKK alapos szakmai előkészítés nélkül vezette be az elsőajtós felszállási rendszert, arra kényszerítve a járművezetőket, hogy a biztonságos közlekedés és a menetrend pontos betartása mellett a jegyeket, bérleteket is ellenőrizzék, és az ő felelősségük legyen kiszűrni a hamisakat is a mintegy ötvenféle legális utazási okmány közül.
 

Összesen 69 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
békepap
2013. október 30. 02:23
ja és direkt áljegyekkel szopatni a sofőröket, az szemétség
békepap
2013. október 30. 02:21
hát ősi bérletes utasként nekem zavaró az extra ellenőrzés, de inkább a sofőrnek mutatom befelé, mint egy sunyin támadó ellenőrnek utólag. a buszvezetőt beállítani ellenőrnek olyan, mint a mozigépészt jegyszedőnek, és nyilván egy sofőr alapból lenéz egy ellenőrt, erre is gondolni kéne, nem csak a pénzre. alapból lehet értelme, csak nem pont úgy, ahogy az öltönyösök kitalálták. személyesen azt tapasztaltam, hogy a menetrend rovására tud menni, de biztos csak túl forgalmas járatokat is egyajtósítottak - és félek, így is marad.
IgazságosIzomViktor.
2013. október 29. 21:22
Ha nem európa legdrágább vonaljegye lenne nálunk(a fizetésekhez képest),akkor lehet hogy többen vennének jegyet.Orrtúró Dávidka,a BKK nagytapasztalatú vezérigazgatója,Orbán közeli rokona tavaly megmondta:azért kell 350 Ftra emelni a vonaljegy árát mert már régen nem volt emelve.Majd tovább túrta az orrát. Mellesleg valóban igaz hogy sok országban csak elöl lehet felszállni,pl Bécsben is,igaz ott 3 perc múlva ott a következő járat.Viszont a metró nincs megszállva tyúkeszű,agresszív ellenőrök által éjjel-nappal,mégis mindenki vesz jegyet,mert 1 euró 80 egy osztráknak annyi mintha nálunk 100 Ft lenne a jegy és nem 350,valamint az ottani havibérlet olcsóbb mint nálunk.Ez a nagy helyzet.
oskar
2013. október 29. 21:19
Szerintem, vissza kell hozni a kalauz szakmát. Legalább lenne munkája az embereknek. Ez az első ajtós felszállás vidéki városokban bejött. Akiknek nem tetszik az ne utazzon. Számtalan megoldás kínálkozik a világban a bliccelők kiszűrésére. Az első, csökkenteni kellene a bérletárakat drasztikusan, hogy azt nagyon megérje megvenni. A jegyárak maradhatnak. Sokkal sűrűbb ellenőrzést.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!