„Örök szerelem, ettől nem lehet elszakadni” – így vallott a visszatéréséről a Mandinernek az olimpiai bajnok
Szász Emese a decemberi országos csapatbajnokságon a gyermekei előtt léphet ismét pástra.
Vélhetően 2015. január előtt lezárulhatnak a megbeszélések, és onnantól fogunk pénzt kérni az RTL Klubért. Interjú.
„Az idei a digitális átállás éve. Mindez a nagy kereskedelmi adók számára leginkább azt jelenti, hogy hamarosan pénzt kérhetnek a kábelszolgáltatóktól csatornájukért. Mikor lépi ezt meg az RTL Klub?
A digitális televíziós átállás október végén fejeződik be, a jövő év elején az ilyenkor szokásos procedúra keretében kezdjük el a tárgyalásokat az érintettekkel. Vélhetően 2015. január előtt lezárulhatnak a megbeszélések, és onnantól fogunk pénzt kérni az RTL Klubért, amely – mint Magyarország első számú televíziós csatornája – 17 évig ingyenesen fogható volt. Azt hiszem, eljött az idő, hogy a sikeres tartalmainkból most már bevételt is generáljunk.
Korábban azt lehetett hallani, hogy akár egy euró körüli összeget is kérhetnek. Mennyit ér ön szerint az RTL Klub ma? (…)
Ami bennünket illet, az biztos, olyan árat szeretnénk az RTL Klubért kérni, amely tükrözi a csatorna nézőszámát. Az ugyanis nincs rendben, hogy valaki egyszázalékos közönségarányért ugyanakkora összeget kapjon, mint más 25 százalékért, vagy akár 30-ért, sőt néha 50-ért. De úgy szeretnék erről tárgyalni, ahogy bármi másról is a megszokott tárgyalási folyamatok keretében, ráadásul cserébe olyan kiegészítő szolgáltatásokat nyújtunk a kábelszolgáltatóknak, mint például a HD-adás, amellyel őket is segítjük, hogy további tudják ajánlani ezt a szolgáltatást az előfizetőiknek, abból pedig extrabevételekhez jussanak. Szóval mi ezt nem küzdelemként éljük meg, hanem normális tárgyalási folyamatként.
Akárhogy is számolunk, ez egy elég komoly summa lesz. Mennyivel kalkulál az RTL?
Nagyon fontos bevételi forrás lesz, hiszen nincs túl sok módja annak, hogy növelni tudjuk a forgalmunkat. Azt várjuk tőle, hogy néhány milliárd forint pluszbevételt jelent majd éves szinten. Sajnos ez sem tudja kompenzálni azt a visszaesést, amelyet a reklámpiac csökkenése jelentett az RTL Klubnak, viszont egészségesebb üzleti modellt teremt akkor is, ha a reklámpiac megint válságba kerülne.”