Újabb használt alacsonypadlós buszok érkeznek Budapestre

2013. augusztus 28. 11:39

Újabb használt alacsonypadlós buszok érkeznek Budapestre Dijonból, Oslóból és Frankfurtból: a BKV földgázüzemű Van Hoolokat, valamint Mercedes-Benz Citarókat vásárol.

2013. augusztus 28. 11:39

A Főpolgármesteri Hivatal közlése szerint Franciaországból, Dijonból 37 Van Hool A330 CNG típusú jármű érkezik a magyar fővárosba, miután ott – a villamosvonalak fejlesztése mellett – a megmaradó flottát hibridbuszokra cserélik. A A330-as 12 méter hosszú szóló, alacsonypadlós, háromajtós, városi kivitelezésű, légkondicionálóval ellátott típus, motorja sűrített földgázzal üzemel, amely kevesebb káros anyagot bocsát ki és halkabb, mint a dízelüzemű buszok. A Budapestre érkező járműveket 2005 és 2009 között gyártották, és a BKV mindegy 8 millió forintos darabáron jut hozzájuk.

A Mercedes-Benz O530-as Citarókból 2012-ben 31 darab érkezett a BKV flottájába, most újabb kilenc darabot szereznek be Németországból és Norvégiából. A közlemény szerint a Frankfurtból és Oslóból érkező típus a korábbiakkal műszakilag megegyezik: szintén 12 méteres, alacsonypadlós, klímaberendezéssel felszerelt, háromajtós járművek, amelyeket 24 millió forintos darabáron vesznek meg. Az árban már benne van a Magyarországra szállítás, a vizsgára felkészítés és a forgalomba helyezés költsége is.

A járműveket Budapestre érkezésük után elektronikus jegykezelőkkel, a Futár utastájékoztatási rendszer fedélzeti elemeivel is felszerelik, és megkapják az égszínkék fényezést is. A tervek szerint a buszok 2014 elejétől állhatnak forgalomba. A beszerzések - honosítással együtt számított - egy buszra eső teljes költsége nagyjából megegyezik a 18-19 éves buszok vázfelújításának költségével. 

A Főpolgármesteri Hivatal ugyanakkor hangsúlyozta: ezek a beszerzések nem helyettesítik az új járművek beszerzését, de a jövőben is indítanak tendereket jó állapotú, alacsonypadlós, használt autóbuszok beszerzésére, mivel az elmúlt két évben vásároltak megfeleltek az elvárásoknak.

Összesen 22 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
valattila1
2013. augusztus 28. 12:36
Miért nem a magyar buszokat rendelik meg? Azzal még munkahelyet is teremtenének/tartanának meg, + a magyar ipart segítenék. Nem értem, miért jobb a 4-8 éves használt, mint az új magyar?
Samott
2013. augusztus 28. 12:02
Remelem bevalnak, mert a CNG buszok sokkal kevesebb mocskot pofognek mint a hagyomanyos dizelek. Jo lenne a teljes flottat legalabb ilyenekre cserelni.
pikkpakk
2013. augusztus 28. 11:53
tarlós a király .....vagy esetleg a zsenikém aki 3 évesen! fújta a BKV menetrendeket... :)
rosszkutya
2013. augusztus 28. 11:51
Ez nagyon jó. És meddig tervezik használni a 4-8 éves járműveket? Csak azért, mert például taxi nem lehet 10 évnél idősebb jármű, gondolom akkor egy busz esetében is elvárható lenne valami hasonló korlátozás.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!