Zöldpolitikai nagyüzem van Magyarországon
A Budapesti Nyilatkozat megvalósítása talán az EU számára is jó alkalmat teremt, hogy újragondolja a zöld átállás programját.
Az emberek általában tisztában vannak vele, hogy a használt sütőolaj veszélyes hulladék, a legtöbben mégis kidobják vagy kiöntik, ahelyett, hogy leadnák a megfelelő átvevőhelyeken – derül ki a Mol augusztusban készített felméréséből, amelyet a vállalat a vásárlói körében végzett el ezer ember online megkérdezésével.
A Mol a használt sütőolaj begyűjtésére még 2011-ben indított programot. Az idén augusztusban újabb kampányban igyekszik felhívni minél több ember figyelmét arra, hogy környezetkímélő módon szabaduljanak meg a használt sütőolajtól. Az elmúlt években 175 tonna sütőolajat adtak le a gyűjtésben résztvevő benzinkutakon - ismertette Szollár Domokos, a Mol magyarországi kommunikációs igazgatója közleményben. A vállalat szeptember 1-jéig tartó újabb kampányban a veszélyes hulladék leadásával a résztvevők a megyeszékhelyüknek nagyszabású utcabált, maguknak pedig házibulit nyerhetnek.
A Mol felmérését ismertető hétfői közlemény szerint a válaszadók több mint fele a lefolyóba önti, vagy a szemetesbe dobja a zsíradékot. Az online felmérést elsősorban a 18-59 éves korosztályba tartozó, háztartást vezető hölgyek töltötték ki. Ők annak dacára tüntetik el ezekkel a módszerekkel az olajat, hogy tudják, szennyezik vele a környezetet. Arra a kérdésre, hogy milyen feltételek mellett változtatnának az eddigi gyakorlatukon, és inkább adnák le a használt sütőolajat, a felmérést kitöltők 75 százaléka úgy nyilatkozott, hogy csak akkor, ha lenne a lakókörnyezetükben erre kijelölt hely, ahol ezt megtehetnék. A válaszadók negyede viszont még akkor sem, ők abban az esetben lennének nyitottak erre, ha házhoz jönnének érte az illetékesek.