A szakértők szerint nincs más út: rendészeti megoldásra van szükség Budapesten
Ezt nem lehet szociális vagy egészségügyi kérdésként kezelni.
Augusztus végén lezárulhat a Budapesti Közlekedési Központ villamostendere – közölte Vitézy Dávid, a központ vezérigazgatója csütörtökön az MTI-vel a Népszava csütörtöki számában megjelentekre reagálva.
A napilap azt írta, hétfőn kellett volna kihirdetnie a BKK-nak a 37 új, alacsonypadlós villamos beszerzésére kiírt tender eredményét, ám a határidőt ismét meghosszabbították két hónappal. Vitézy Dávid közleménye szerint a pályázóknak több körben kellett tisztázó kérdéseket és hiánypótlásokat beküldeniük, amely az értékelés idejét valóban növeli, de további két hónapos csúszásról „szó sincsen”, augusztusban lezárják a közbeszerzési eljárást.
Valótlan állítás a vezérigazgató szerint az, hogy a kormány még nem kötötte meg a támogatási szerződést a villamosbeszerzésre, mivel azt már tavaly december 19-én aláírta Tarlós István főpolgármesterrel és Völner Pállal, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkárával közösen. A Népszava információi szerint a tenderen a cseh Skoda, a spanyol CAF, a német Siemens és a svájci Stadler van versenyben. Az eljárás keretében 37 energiahatékony, alacsonypadlós villamost vesznek (25 jármű lesz 32-36 méter hosszú, 12 pedig 52-56 méter hosszú). Ezek a villamosok az 1-es, a 3-as, a 19-es és a 61-es vonalra kerülnek, és egyben pótolják a legöregebb, negyvenévesnél öregebb járműveket.
Az eljárás keretében lehetőség van a mostani 37-en túl további 87 kocsi későbbi beszerzésére, így akkor ugyanolyan villamosokat tud majd venni a BKK. Ennek érdekében alkalmassági feltételként a leendő pályázóknak 30 új építésű, teljes hosszban alacsonypadlós, mindkét oldalán ajtókkal rendelkező járműnek az Európai Unió vagy az Európai Szabadkereskedelmi Társulás területén az elmúlt három évben történt üzembe helyezését kell bemutatnia. A szállító kiválasztásánál az összességében legelőnyösebb ajánlat dönt, az áron túl figyelembe veszik a műszaki és ergonómiai szempontokat is. A villamosok beszerzéshez kapcsolódóan felújítják a Hungária, a Száva és a Budafok kocsiszínt, ahova a karbantartáshoz szükséges eszközöket is telepítik, és peronokat is átépítenek.