Felvilágosította a Fidesz Magyar Pétert: elbújhat a tiszás szégyenében
„Aki azt gondolja, hogy minden nőt megkaphat, az egy nőt sem kap meg igazán” – jegyezte meg a Fidesz-frakció.
A Demokratikus Koalíció (DK) szerint a Fidesz a magyarországi média cenzúrázásra tett kísérletet azzal a kijelentésével, hogy a Sanoma Media Budapest Zrt. pénzügyileg és politikailag torzítani akarja a magyarországi médiapiacot.
Molnár Csaba, az ellenzéki párt ügyvezető alelnöke, független országgyűlési képviselője fogalmazott így az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében a Fidesz kommunikációs igazgatójának hétfői sajtótájékoztatójára reagálva. Annak kapcsán, hogy Kocsis Máté azt mondta, a Sanoma vezérigazgatója, Szabó György kiváló kapcsolatokat ápol Gyurcsány Ferenccel, a volt kormányfő vezette párt politikusa közölte, Gyurcsány Ferenc közel egy évtizede nem találkozott Szabó Györggyel.
Molnár Csaba emellett közleményében hangsúlyozta, a kormánynak sem joga, sem lehetősége nincs beleszólni abba, hogy egy független magántársaság milyen üzleti terveket, televíziós műsorokat kíván megvalósítani.
Kocsis Máté egy július 25-i MNO-cikkre hivatkozott hétfőn, amely szerint június végén egy budai étteremben gyűltek össze egyes magyarországi médiavállalatok vezetői, hogy a reklámadóról egyeztessenek. A találkozón azonban – idézte az említett írást – a sajtóinformációk szerint Szabó György, a Sanoma vezetője „hangos szószólója lett saját ötletének”, és arra kérte a résztvevőket, hogy mostantól minden politikai kérdésben a kormány ellenében foglaljanak állást, adjanak nagyobb médiafelületet az ellenzéknek, és részesítsék előnyben a kabinetet érintő negatív híreket. A vállalatvezető javasolta azt is – folytatta a Magyar Nemzet Online cikkének ismertetését a fideszes politikus –, a hirdetési piac szereplői akadályozzák meg, hogy bizonyos médiafelületek hirdetési bevételhez jussanak.