Így zárták ki a politikát Zuckerbergék a kampányhajrában
Az amerikai elnökválasztásig és még azon túl is letiltották a politikai hirdetéseket.
A Google kedden jelentette be, hogy felvásárolja a Waze nevű navigációs mobilalkalmazás fejlesztőjét. A keresőóriásnak az Apple 500 millió dolláros és a Facebook 1 milliárd dolláros ajánlata után 1,3 milliárd dollár körüli összegért sikerült felvásárolni az izraeli céget.
A Google 1,3 milliárd dollárt fizet a Waze nevű izraeli mobilalkalmazásért, jelentette be kedden, a vállalat hivatalos blogján, a keresőóriás földrajzi szolgáltatásokért felelős elnökhelyettese, Brian McClendon.
A megvásárolt mobilalkalmazás, a Waze egy közösségi navigációs alkalmazás, melyben a felhasználók valós időben oszthatnak meg útinformációkat. Az alkalmazásért és a fejleszőtcsapatért a Google 1.3 milliárd dollárja előtt az Apple 500 millió dollárt, a Facebook pedig 1 milliárd dollárt ajánlott. Azonban a TechCrunch információ szerint ezeknek az ajánlatoknak része lett volna, hogy az izraeli fejlesztőcégnek a Szilikon-völgybe kell költöznie, ami az elutasítás egyik oka lett. A Google a céget eredeti helyén működteti tovább.
A Waze 2007-ben kezdte működését, mára több mint 50 millió felhasználóval rendelkezik, eddig több körben 67 milliós tőkebefektetést kapott. Az utóbbi időben dinamikusan növekedett, ám a TechCrunch szerint mégsem ez, inkább az újonnan megjelenő belső hirdetései keltették fel a nagy tech-cégek figyelmét. Az új hirdetési rendszerben a cég az autóvezetőket célzó lokális hirdetéseket jelenít meg.
Az alkalmazással kétoldalú integrációt tervez a Google, így a Waze valósidejű útinformációk várhatóan megjelennek a Google Mapsben, míg a Wazebe beépítik a Google keresőrendszerét.
Itthon az EgérÚt kínál hasonló forgalomfigyelő alkalmazást.