Elakadt kamionok, kimaradó járatok, járhatatlan utak: beköszönt a tél Magyarországra
Reggelig a legtöbb hó a Pest vármegyei Pilisszentkereszten esett, itt 22 centimétert mértek.
Hiteltelennek tartja a baloldal aggodalmát a Fidesz a vonatjegyárak ügyében, mert – mint közölték – a szocialista kormány alatt csaknem másfélszeres volt az áremelkedés.
Korózs Lajos, az MSZP elnökségi tagja szombati sajtótájékoztatóján azt mondta, a nyugdíjasokat és a gyermekeket is megadóztatja a miniszterelnök azzal, hogy jövő szerdától bevezetik a gyors- és sebesvonatokra is kötelező pótjegyet.
A Fidesz szerint hiteltelen a baloldal aggodalma, hiszen éppen a Gyurcsány-Bajnai-kormányok idején emelkedett 140 százalékkal a vasúti jegyek ára, továbbá regisztrációs jegyet, majd 500 forintos pótdíjat vezettek be, „mit sem törődve azzal, hogy a megszorító politikájuk miatt már így is nehéz helyzetbe került emberekre ezzel újabb terheket tesznek”.
Az MTI-hez küldött reagálásukban hangsúlyozták, ezzel szemben a jelenlegi kormánypárt az emberek oldalán áll, és nem hagyja, hogy visszatérjen a 2010 előtti állapot. Éppen ezért Rogán Antal, a Fidesz parlamenti frakcióvezetője egyeztetést kezdeményezett a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal a MÁV által tervezett, bizonyos vonatokat érintő gyorsvonati felár felülvizsgálatának ügyében.
A MÁV korábban azt közölte honlapján, hogy május 15-étől gyorsvonati felárat vezet be egyes gyors- és sebesvonatokon. Az érintett járatokra kötelező lesz pótjegyet váltani, amely a megtett kilométertől függően 150-795 forintba kerül. Aki Budapest-bérlettel és csatlakozó menetjeggyel utazik, az is köteles az utazás teljes – gyorsvonattal érintett – viszonylatára pótjegyet váltani.