Tényleg indulhat-e Varju az időközi választáson és hogyan taktikázhatnak a pártok? – megkérdeztük az elemzőket
Szikra Levente szerint Gyurcsány Ferenc és pártja végtelenül lenézi a választókat.
Munkahelyeket és versenyképességet hoz a Fidesz szerint Közép-Magyarországnak a Tatabánya és Cegléd között megépülő tehervasút.
A Fidesz szerint munkahelyeket és versenyképességet hoz Közép-Magyarországnak a Tatabánya és Cegléd között megépülő tehervasút – erről Manninger Jenő, fideszes országgyűlési képviselő írt szerdai közleményében. Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági ügyekért felelős államtitkára szerdán jelentette be, hogy a kormány döntött a Budapestet elkerülő, úgynevezett „V0-s” tehervasúti körgyűrű megépítéséről. Az államtitkár szerint a beruházás során 113 kilométer hosszú, kétvágányos, villamosított, két Duna-hidat is tartalmazó, nyílt vágányon óránként 160 kilométeres sebességet lehetővé tevő folyosót építenek meg. A kizárólag vasúti teherszállításra szánt útvonal Tatabánya és Cegléd között épül.
Manninger Jenő, a gazdasági bizottság közlekedési és infrastrukturális albizottságának fideszes elnöke szerint a megépülő tehervasút munkahelyeket és versenyképességet hoz Közép-Magyarországnak, valamint a beruházás felgyorsítja a Pest, Fejér és Komárom-Esztergom megyén keresztül történő teherszállítást. Mint írja, a közlekedésfejlesztésre fordított eddigi figyelemnek és energiának köszönhetően Magyarország jobban teljesít az ország földrajzi helyzetének kiaknázásában is. Emlékeztet arra, hogy az Új Széchenyi Tervből 300 milliárd forintot fordítanak vasúti pályafejlesztésekre. Már lezárult a Sopron- Szombathely- Szentgotthárd pályaszakasz felújítása, és megkezdődött a Budapest-Esztergom, Kelenföld- Székesfehérvár, a Gyoma-Békéscsaba és Szajol-Püspökladány szakaszok korszerűsítése is – közölte a fideszes képviselő.