Egy reprezentatív felmérés szerint a magyar lakosság 78 százaléka a marketingesek szavának felét sem hiszi el, de az online újságírók esetében sem sokkal jobb a helyzet. A televízió irányába a legnagyobb a bizalom.
Ezer magyarból mintegy 780 úgy gondolja, hogy a vállalati kommunikációs szakemberek állításainak legalább a fele hazugság – derült ki az NRC piackutató felméréséből, amely a PS:PRovocative pr-ügynökség megbízásából készült. A marketingesekkel szemben a 40–49 éves korosztály a legszkeptikusabb. Az online oldalaknál dolgozó újságírókról 62, a nyomtatott lapoknál dolgozókról 64 százalék véli ugyanezt. Az internetes forrásokban az idősebbek bíznak jobban, míg a 30 év alattiak a nyomtatott lapokat tartják hitelesebbnek. A televíziós riporterek szavában a válaszadók 55 százaléka kételkedik. Bennük leginkább a nők, a 30–39 évesek, az alapfokú végzettséggel rendelkezők és a községek lakói bíznak – számolt be a Kreatív.
Petrányi-Széll Rita, a PS:PRovocative ügyvezetője szerint a probléma az értékesítés-orientált kommunikációban rejlik, és abban, hogy a médiumoknál ma kevés erőforrás áll rendelkezésre az értékes sztorik részletes kibontására.