Brutális pénzdíj, új versenyszám, innováció a köbön – visszatérnek a világsztárok Magyarországra
Világszenzáció készülődik a magyar fővárosban.
Egymilliárd forintból valósulhatnak meg a közlekedésfejlesztési beruházások Budapesten, miután a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén felhatalmazta Tarlós István főpolgármestert a támogatási szerződés aláírására.
A 19 igen, illetve ellenszavazat nélkül 12 tartózkodással elfogadott előterjesztés szerint a már korábban jóváhagyott három milliárd forint mellett további 450 milliót költhet a főváros a Széll Kálmán tér felújítására, mivel a már meglévő forrás csak a központi elemek kivitelezésére lenne elegendő. A 450 milliós forrásból egyebek mellett a Várfok utca rézsűjébe liftet és mozgólépcsőt is építenének, a Széna téren pedig a Volánbusz végállomás szerepét csökkentik, javítják a kerékpáros kapcsolatot, akadálymentesítik a gyalogos felületeket és forgalomcsillapításra is számítani lehet.
A keretből megkezdik a 2-es villamos vonal felújításának előkészítését is, az ezzel kapcsolatos munka jövő év elején kezdődik és 250 millió forintból gazdálkodhatnak. Az előkészítés során a felújítandó, átépítendő elemek megvalósíthatósági tanulmányait, engedélyezési terveit készítik el. A tervek szerint megnövelik a végállomások peronjainak hosszát és átépítik vágányhálózatukat is, akadálymentesítik a megállókat, a Balassi Bálint utcában felújítják a pályát, átépítik a lánchídi aluljárót. Szintén januártól kezdődhet meg 210 millió forintos költséggel a békásmegyeri HÉV-állomás melletti P+R (park+ride) parkoló fejlesztése. A projektben a 11-es út keleti oldalán 7.500 négyzetméteren alakítanának ki 250 autónak helyet adó parkolót, az Ország úti parkolót pedig 40 hellyel bővítenék. A jelenlegi tervek szerint a munkálatokkal 2014 tavaszára végeznek.
Az utastájékoztatás fejlesztésére a főváros 90 millió forintot költ majd az előterjesztés szerint. Ennek része az egységes utastájékoztatás kialakítása, valamint az aluljárók tájékoztatóinak fejlesztése is. Utóbbi terv szerint 500 táblát cserélnének le, jelenleg a rendszer felülvizsgálata, illetve az Ecseri úton egy kísérleti projekt zajlik. A járműveken is fejlesztenék az utastájékoztatási eszközöket, járműtípusonként egységes helyre tennék és új arculatot is bevezetnének. A támogatási összeg Magyarország 2012-es költségvetésében szerepel, annak felhasználásáról Budapest a Belügyminisztériummal és a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal köt támogatási szerződést.