Újabb tévhit dőlt meg: mégis érdemes vállalkozni Magyarországon
Kiderült, hogy idehaza régiós szinten is nagyon kevés a cégmegszűnés.
A minőség decens, nem a korai gazdatévés „apának van egy videokamerája, feliratokat is tud” hangulatot hozza, és nem is egy viszonylag olcsó kertévés szpot-helyen fut hajnal hatkor, hanem például az X-Faktor szünetében látható.
„A másik jellemző, hogy a márkák egyre fontosabbnak látszanak a szegmensben: mind az üzletek és láncok saját nevei, mind a kirakatokon gyakran megjelenő ruházati márkanevek. (Ezen a területen két kedvenc végletem a George, a Wal-Mart saját márkája, és az ún. luxus turkáló kezdeményezés Louis Vuitton és Prada cuccokkal. Egyes márkákat – mint a Dockers - pedig sokáig szinte csak itt lehetett offline módon beszerezni.)
Ebben a folyamatban épült fel a Háda is, a közepesen intenzíven kommunikált/jelen levő márkák között. 1995-től, közel 60, különböző méretű üzlet országszerte, önállóan és bevásárlóközpontokban. És miközben ruházati cégek küzdenek, tönkremennek, érettnek látták az időt arra, hogy a minőségi second hand teljes polgárjogot nyerjen: televíziós reklámfilmmel jelentkeztek. A minőség decens, nem a korai gazdatévés »apának van egy videokamerája, feliratokat is tud« hangulatot hozza, és nem is egy viszonylag olcsó kertévés szpot-helyen fut hajnal hatkor, hanem például az X-Faktor szünetében látható. Tartalmilag klasszikus testimonial, három, a különböző célcsoportokat képviselő nő mondja el a három üzenetet: megtalálom a saját stílusomat, kiváló minőségű ruhába öltöztethetem az egész családot, valamint követhetem a divatot. (Lássuk be, utóbbi a modell lényegéből adódóan is csak némi késéssel értelmezhető, de itt, a végeken ez még belefér.) Utána maga a márkanév következik, meg a fenti üzeneteket összefoglaló, eléggé általános szlogen. Semmi magyarázkodás, semmi second hand, használt ruha, turkáló – nem rossz döntés.
A Háda egyébként is próbál up-to-date lenni: volt például Facebook-játékuk. A mechanizmus nem bonyolult, a szabályzat-konformitását most nem vizsgálnám, viszont egészen menő és a filmn által sugallt koncepcióhoz illeszkedő volt a díj: személyi stylist segítségével elkölthető utalványt lehetett nyerni.”