Magyar Péter-interjúval indul Magyar Péter testvérének hírportálja
Elindult az új hírportál.
Az online média hosszú távon nem fogja tudni fenntartani magát, új bevételszerzési lehetőségeket kell keresni. A Kreatív Online külföldi példákat alapul véve a magyar vezetőket is megkérdezte, mi a véleményük a fizetős tartalomról.
Milyen lehetőségei vannak a magyar online médiának, ha a fizetős tartalom bevezetéséről van szó? – erre kereste a választ a Kreatív. A lap felidézte: 2010-ben, miután a Times fizetőssé tette tartalmait, rengeteg rendszeres olvasót vesztett, bár előfizetőinek száma nőtt. A Szlovákiában bevezetett, azóta Szlovéniában és most már Lengyelországban is működő Piano Media másfajta megoldást kínál. A rendszerben a cég egy fizetőkaput hoz létre az online sajtótermékeknek, amelyek ezután eldönthetik, hogy pontosan milyen tartalom, mennyi időre kerüljön pénzbe, és persze mennyi pénzbe – írja a Kreatív.
Arra a kérdésre, hogy a Piano Media tervez-e magyarországi terjeszkedést, David Brauchli, a cég kommunikációs igazgatója nem adott egyértelmű választ. Elismerte: nemrég tőkeinjekciót kaptak, a munkatársak felvétele azonban nehézségekkel jár, így lassult az új piacokra való belépés üteme. Hozzátette: a világ minden táján, így Magyarországon is folytatnak tárgyalásokat a bevezetésről, de ennek részletei nem publikusak.
A Kreatívnak a téma egy szakértője elárulta: a fizetőkapu hatékony működésének feltétele az, hogy az összes piaci szereplő tagja annak. Közölte: a Piano Media ezért előre szándéknyilatkozatot kötne a magyar online sajtó képviselőivel is. Hozzátette: jelenleg nincs a magyar piacon olyan modell, ami lehetővé tenné, hogy a kiadók könnyen és egyszerűen álljanak át a fizetőkapura.
A Kreatív megkérdezte a magyar hírportálokat üzemeltető kiadókat is, igényt tartanának-e egy ilyen szolgáltatásra. A Sanoma nyilatkozata szerint, ha a Piano elindul Magyarországon, azt ki fogják próbálni. A Ringier ugyancsak nyitottnak mutatkozott. Vaszily Miklós, az Origo vezérigazgatója szerint az irány jó, azonban nem oldaná meg az online sajtótermékek válságát. „Szimbólumereje lehet, aminek bázisán kialakulhat egy integrált modell” – mondta.