Meglepte az IMF-delegációt a lehasznált BKV-járműpark

2012. július 19. 17:40

A budapesti közösségi közlekedés középtávú finanszírozásáról, a városüzemeltetési struktúra átalakításáról, illetve a BKV járműállományáról tájékoztatta egyebek mellett Tarlós István főpolgármester a Nemzetközi Valutaalap és az Európai Bizottság delegációját csütörtökön a Főpolgármesteri Hivatalban.

2012. július 19. 17:40

A városvezető a találkozót követően újságíróknak elmondta, hogy a közösségi közlekedés középtávú finanszírozásához gondoskodni kell a behajtási díj pótlásáról, amelyet igyekeznek elsősorban a közigazgatás berkein belül megoldani, hogy se az üzleti szférának, se a lakosságnak ne jelentsen terhet. Jelezte, hogy mindenekelőtt a forrásmegosztás átalakítása jöhet szóba, de ezen kívül természetesen „játszik” az elektronikus jegyrendszer bevezetése, nem zárható ki közművezetékek adója, ami nem a lakosságot érinti, valamint a parkolási díjak fővároshoz rendelése.

Jelezte, hogy a tárgyalópartnerektől nem hangzott el kritika a város működését illetően, tetszett nekik a városüzemeltetési struktúra átalakítása, a megrendelői, végrehajtói és kontrollszerepek szétválasztása, és az, hogy a BKV működtetésében 6 milliárd forint megtakarítást tudtak elérni, továbbá határozottan támogatták a buszágazat kiszervezését. A főpolgármester tájékoztatása szerint egyetértés volt abban, hogy az állam olyan mértékben tud kivonulni a közösségi közlekedés finanszírozásából, amilyen ütemben a eltűnnek a költségvetésben mutatkozó lyukak.

A városvezető arról is beszámolt, hogy érintették a BKV hiteleinek kérdését, és a delegáció meglepődött azon, hogy a városi tömegközlekedést átlagosan 50 éves HÉV-, 40 éves metrószerelvények és 24 éves buszok szolgálják ki. Tudomásul vették, hogy ennek cseréje hihetetlen nagy teher – tette hozzá.

Tarlós István szólt arról is, hogy – bár nem a mostani egyeztetésen résztvevők a döntéshozók a kérdésben – kérte, a delegáció támogassa, hogy a főváros kapjon haladékot az előző városvezetés és közgyűlés szocialista, szabad demokrata többsége által, a 4-es metró uniós támogatásának részeként vállalt dugódíj ügyében. „A Fidesz megmentette a várost a dugódíjtól, de ez nem változtat azon, hogy harcolnunk kell azért, hogy a korábbi vállalás negatív következményei – például az uniós támogatás elvesztésének veszélye – ne váljon valósággá” – szögezte le a főpolgármester. Hozzátette, hogy hamarosan a főváros és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hivatalosan is megkeresi az Európai Uniót a kérdésben.

Összesen 46 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Karcsi75
2012. július 20. 07:08
Nincs köze az IMF delegációhoz, de egy csuklós Volvót kaptak volna a HR-s matróna tán tényleg utolsó kielégítése áráért!
zolinho723
2012. július 20. 06:49
Lesz még egy két meglepetés főleg akkor mikor kuszaszemű is képbe kerül és rájönnek, hogy elmebetegek szórakoznak az országgal.Ámbár ezt csak az nem tudja aki egy lakatlan szigeten él.
burgerking
2012. július 20. 04:57
A koros járműpark mellett az is meglephette őket, hogy milyen ifjú segghülye takonypócra van bízva a közösségi közlekedés.
sóhivatalnok
2012. július 19. 21:21
Hát még akkor hogy meglepődnének, ha megkérdeznék a politikai elitünk tagjait, hogy mikor ültek utoljára buszon! (A "másholozóknak": Svédországban a király rendszeresen kerékpárral megy a piacra, a miniszterelnök villamossal vagy metróval jön reggelente a munkahelyére, és az egész államigazgatásban 3 darab szolgálati személyautó van. Azt talán modnai sem kell, hogy az állami autó magáncélú használata kategorikusan kizárt.)
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!