Borzasztó karambol: egy buszsofőr kirepült az ablakon (VIDEÓ)
Kedden a Nagy Lajos király útján érkező villamos az egyik átjáróban letarolt egy menetrend szerint közlekedő buszt.
A budapesti közösségi közlekedés középtávú finanszírozásáról, a városüzemeltetési struktúra átalakításáról, illetve a BKV járműállományáról tájékoztatta egyebek mellett Tarlós István főpolgármester a Nemzetközi Valutaalap és az Európai Bizottság delegációját csütörtökön a Főpolgármesteri Hivatalban.
A városvezető a találkozót követően újságíróknak elmondta, hogy a közösségi közlekedés középtávú finanszírozásához gondoskodni kell a behajtási díj pótlásáról, amelyet igyekeznek elsősorban a közigazgatás berkein belül megoldani, hogy se az üzleti szférának, se a lakosságnak ne jelentsen terhet. Jelezte, hogy mindenekelőtt a forrásmegosztás átalakítása jöhet szóba, de ezen kívül természetesen „játszik” az elektronikus jegyrendszer bevezetése, nem zárható ki közművezetékek adója, ami nem a lakosságot érinti, valamint a parkolási díjak fővároshoz rendelése.
Jelezte, hogy a tárgyalópartnerektől nem hangzott el kritika a város működését illetően, tetszett nekik a városüzemeltetési struktúra átalakítása, a megrendelői, végrehajtói és kontrollszerepek szétválasztása, és az, hogy a BKV működtetésében 6 milliárd forint megtakarítást tudtak elérni, továbbá határozottan támogatták a buszágazat kiszervezését. A főpolgármester tájékoztatása szerint egyetértés volt abban, hogy az állam olyan mértékben tud kivonulni a közösségi közlekedés finanszírozásából, amilyen ütemben a eltűnnek a költségvetésben mutatkozó lyukak.
A városvezető arról is beszámolt, hogy érintették a BKV hiteleinek kérdését, és a delegáció meglepődött azon, hogy a városi tömegközlekedést átlagosan 50 éves HÉV-, 40 éves metrószerelvények és 24 éves buszok szolgálják ki. Tudomásul vették, hogy ennek cseréje hihetetlen nagy teher – tette hozzá.
Tarlós István szólt arról is, hogy – bár nem a mostani egyeztetésen résztvevők a döntéshozók a kérdésben – kérte, a delegáció támogassa, hogy a főváros kapjon haladékot az előző városvezetés és közgyűlés szocialista, szabad demokrata többsége által, a 4-es metró uniós támogatásának részeként vállalt dugódíj ügyében. „A Fidesz megmentette a várost a dugódíjtól, de ez nem változtat azon, hogy harcolnunk kell azért, hogy a korábbi vállalás negatív következményei – például az uniós támogatás elvesztésének veszélye – ne váljon valósággá” – szögezte le a főpolgármester. Hozzátette, hogy hamarosan a főváros és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hivatalosan is megkeresi az Európai Uniót a kérdésben.