Ezt nem láttuk jönni: egy friss nemzetközi felmérés szerint a diákok egyre kevésbé tudják használni a számítógépet (!)
A magyar nebulók ugyanakkor jóval az EU-s átlag fölött teljesítenek. Csehország pedig szárnyal. Francesca Rivafinoli szemlecikke.
Az alkotmányügyi bizottság Pokorni Zoltán szakképzési törvényhez benyújtott módosító javaslatát támogatta a Nemzetgazdasági Minisztérium előterjesztésével szemben.
A szakképzési törvény módosításáról szóló előterjesztéshez benyújtott zárószavazás előtti módosítójában Pokorni Zoltán azt javasolta, hogy a szakiskolai képzésben valamennyi évfolyamon együttesen rendelkezésre álló időkeret legalább harminchárom százaléka a Nemzeti alaptantervben meghatározottak átadásához álljon rendelkezésre, míg a Nemzetgazdasági Minisztérium fix 33 százalékos arányt javasolt. A bizottság tagjai közül senki nem támogatta a szaktárca javaslatát, Pokorni Zoltán módosítója ugyanakkor 22 igen szavazatot kapott, a kormánypárti képviselők mellett az MSZP-s politikusok is támogatták.
Pokorni Zoltán módosítójának indokolása szerint ez a megoldás garantálja a közismereti tanulmányok minimális mértékét, lehetővé teszi időkeretének többféle elosztását a szakiskola évfolyamain, és azt, hogy – a köznevelési törvény szabta eddiginél szigorúbb feltételek mellett – továbbra is nyitott legyen az út az érettségit adó iskolákban való továbbtanulás előtt érdemi közismereti tanulmányok beszámításával.
A bizottságnak azért kellett most választania Pokorni Zoltán és a minisztérium –eredetileg a fideszes Kara Ákos – javaslata között, mert május 21-én az Országgyűlés már szavazott a szakképzési törvény módosításához érkezett módosítókról és mindkét előterjesztést elfogadta. A szakképzési törvény módosításának zárószavazását múlt héten elhalasztotta a Parlament, most hétfőn viszont már elfogadhatják az előterjesztést.