Bezár a Liszt Ferenc repülőtér 1-es terminálja

2012. május 29. 11:46

Kedden este indulnak az utolsó járatok a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1-es termináljáról. Szerdától már valamennyi repülő a 2-es terminálról közlekedik.

2012. május 29. 11:46

Kedd este indul az utolsó járat a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1-es termináljáról, amelyet előreláthatóan öt évre zárnak be, szerdától valamennyi légitársaság a 2 terminálról közlekedik. A repülőteret működtető Budapest Airport keddi közleménye szerint a nemzeti légitársaság megszűnése, valamint a tavalyi 330 százalékára emelt telekadó olyan pénzügyi helyzetet teremtett a repülőtér üzemeltetője számára, hogy nem maradt más választása, mint egy drasztikus költségcsökkentési program bevezetése. Ennek részeként történt a repülőtéren a dolgozók csoportos létszámleépítése, az idei évre tervezett, mintegy 10 milliárd forintnyi beruházás leállítása és az 1-es terminál bezárása. A régi repülőtéri épület nem lesz látogatható, ott csak a repülőtéri cég irodái maradnak.

A két utolsó járat a Wizz Air olaszországi Bariba tartó gépe és a Germanwings stuttgarti repülője lesz kedd este. Az utolsó két Budapestre visszatérő repülőgép – a menetrend szerint – 23.55-kor a Wizz Air London Lutonból érkező és Róma Fiumicino repülőteréről érkező gépe lesz. A két repülőgépet az utasok kiszállítása és a csomagok kirakodása után átvontatják a 2. terminál előterére, ahonnan szerdán reggel 6 órakor kezdenek a hajnali járatokkal.

A terminál bezárása miatt autós demonstrációt tartanak a repülőtéri dolgozók kedden a terminál előtti főútvonal-szakaszon – közölte a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) az MTI-vel. Az akció célja, hogy felhívja a közvélemény figyelmét, a légiközlekedés hanyatlása az utasok rovására megy, és az egész gazdaság számára óriási károkat okoz – olvasható a szakszervezet közleményében. Hozzáteszik: az 1-es terminál bezárása egyrészt a Malév csődjéhez hasonló szimbolikus veszteség, de a felújítására költött milliárdokat is értelmetlenné teszi. A 2-es terminál várhatóan túlzsúfolttá válik, a helyhiány mellett a munkaerőhiány is ront helyzeten. Komoly torlódásokra, hosszabb sorokra lehet készülni – véli a LESZ.

Összesen 13 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Basiliscus
2012. május 29. 15:08
Írtam már, rejtélyes miért veszteséges a BA, mert horror árakkal dolgozik. Minden józan cég inkább az 1-esen maradna, mert mérsékeltebbek a díjak. Valami alkut nyilván kötöttek a költöztetés miatt. A pontos napi árakat most nem tudom, de pl egy biztonsági átvizsgálás 3000 forint/fő körül van, az hogy az utaslépcsőt odahúzzák, az utasonként 3EUR. Az hogy a kettesen csáp mellé lehessen állni szintén nagy költség, Olcsóbb helyek távol a termináltól.
Erik a Narancs
2012. május 29. 14:26
Nem kell nekunk repulogep, mikor van gyorsnaszadunk !
Basiliscus
2012. május 29. 13:41
Nem tudom , hogy volt e egyben egyébként, de már 1975-ben LRI néven (Légiforgalmi és Reptéri Igazgatóság néven külön üzemelt). A szezont a fazonnal nem kéne keverni.
kjkj945
2012. május 29. 13:30
Meg ha nem adják el és nem veszik vissza.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!