A szakember külön kiemelte az alkalmazottak tájékoztatásának fontosságát. Elmondta, a Malév bukásának napján a légitársaság dolgozóit egy hangárba hívták össze, ahol közölték velük a legalapvetőbb tudnivalókat, majd végleg hazaküldték őket. „Mintegy 2300 Malév alkalmazott ment a levesbe, akiket azóta kifizetni sem tudtak, hiszen nem volt ennyi pénz a kasszában” – mondta Hardy, hozzátéve: ma 1000 fő dolgozik a reptéri cégnél, a repülőtéren dolgozók száma a korábbi 12.000-ről már 9.000 alá süllyedt. Véleménye szerint a Malév csődje egy foglalkoztatási katasztrófa; és a zömmel Vecsésen, a XVIII. és a XVII. kerületben élővolt Malév-dolgozók, a „Malév-lakótelep” lakóival a mai napig nem tud mit kezdeni a helyi munkaügyi központ.
Hibernált álmok
Tavaly Budapest Ferihegyen rekordszámú, 8,9 millió utas fordult meg, és több mint 109 ezer gépmozgást regisztráltak. A Budapest Airport legnagyobb beruházásának számító Sky Courtot szintén 2011-ben nyitották meg. „Ez az épület Magyarországon kivételes, ugyanis határidőre elkészült” – jegyezte meg Hardy, majd hozzátette: az építkezés a „legdühöngőbb válságidőkben” sem állt le. Hozzáfűzte: tovább tartott az építési engedélyek beszerzése, mint maga az építkezés. A 102 millió eurós beruházás alapvetően magyar vállalkozások segítségével valósult meg, „de kellett a németes pontosság”, és számos más nemzet is közreműködött.
Hardy Mihály a főiskola hallgatóinak a Budapest Airport terveit is bemutatta. Ezek között említette a BUD Future nevet viselő fejlesztést, amely forgalom hiányában „egyelőre jegelve van”. Elmondta, ezt az épületet akár félévenként is lehetne toldani, bővíteni, de a projekt elkezdésére sincs igény. „A BUD Cargo Cityt szintén jégre tettük, nincs pénzünk rá” – mondta.
A T1, vagyis az egyes terminál május 29-én zár be végleg. A Budapest Airport irodái ott maradnak, ezek külön bejáraton lesznek megközelíthetőek, az épület nagyobb része üresen fog állni „4-5 évig biztosan, vagy talán akár örökre”. Arról, hogy a kettes terminál (T2) közösségi közlekedéssel nehezebben megközelíthető – ami a Malév helyét átvevő fapados légitársaságok utasainak problémát okozhat – az igazgató azt mondta, bízik benne, hogy a Keleti pályaudvartól tervezett kínai gyorsvasút végállomását nem a T1-hez tervezik. Hozzátette: cége a gyorsvasúti tervek fejleményeiről csak a sajtóból értesült. A jelenlegi lehetőségekhez mérten a repülőtér úgy próbál segíteni a BKV-val érkező utazóknak, hogy az egyes megállókban tájékoztató plakátokat ragaszt ki, a tájékozódást megkönnyítve.