Tavaly Budapest Ferihegyen rekordszámú, 8,9 millió utas fordult meg, és több mint 109 ezer gépmozgást regisztráltak. A Budapest Airport legnagyobb beruházásának számító Sky Courtot szintén 2011-ben nyitották meg. „Ez az épület Magyarországon kivételes, ugyanis határidőre elkészült” – jegyezte meg Hardy, majd hozzátette: az építkezés a „legdühöngőbb válságidőkben” sem állt le. Hozzáfűzte: tovább tartott az építési engedélyek beszerzése, mint maga az építkezés. A 102 millió eurós beruházás alapvetően magyar vállalkozások segítségével valósult meg, „de kellett a németes pontosság”, és számos más nemzet is közreműködött.
Hardy Mihály a főiskola hallgatóinak a Budapest Airport terveit is bemutatta. Ezek között említette a BUD Future nevet viselő fejlesztést, amely forgalom hiányában „egyelőre jegelve van”. Elmondta, ezt az épületet akár félévenként is lehetne toldani, bővíteni, de a projekt elkezdésére sincs igény. „A BUD Cargo Cityt szintén jégre tettük, nincs pénzünk rá” – mondta.
A T1, vagyis az egyes terminál május 29-én zár be végleg. A Budapest Airport irodái ott maradnak, ezek külön bejáraton lesznek megközelíthetőek, az épület nagyobb része üresen fog állni „4-5 évig biztosan, vagy talán akár örökre”. Arról, hogy a kettes terminál (T2) közösségi közlekedéssel nehezebben megközelíthető – ami a Malév helyét átvevő fapados légitársaságok utasainak problémát okozhat – az igazgató azt mondta, bízik benne, hogy a Keleti pályaudvartól tervezett kínai gyorsvasút végállomását nem a T1-hez tervezik. Hozzátette: cége a gyorsvasúti tervek fejleményeiről csak a sajtóból értesült. A jelenlegi lehetőségekhez mérten a repülőtér úgy próbál segíteni a BKV-val érkező utazóknak, hogy az egyes megállókban tájékoztató plakátokat ragaszt ki, a tájékozódást megkönnyítve.
Ferihegy-marketing
„Budapest most már javarészt fapados repülőtér lesz, de szeretnénk, hogy ne csak fapados szolgáltatásokat találjanak ott az utasok” – mondta Hardy, megjegyezve: a Lufthansa ügyfeleinek más igényei vannak, mint a Wizz Air, vagy a Ryanair ügyfeleinek. Az igazgató szerint jelentős kommunikációs kihívás lesz annak elfogadtatása, hogy az „ultra low cost”, vagyis a fapados társaságok a repülés jövőjét képviselik egész Európában. „Az utasoknak el kell sétálniuk a repülőgépéig” – mutatott egy képet az előadó, majd hozzátette: „a fapadosok ezt nyújtják, de nem kell tőlük rossz néven venni, mert tömegeknek kínálnak utazási lehetőséget”.