Megkötötte az új közszolgáltatási szerződést a BKK és a BKV

2012. április 28. 16:22

A szerződés értelmében május elsejétől a BKK látja el a közösségi közlekedési szolgáltatás szervezését, és a központ határozza majd meg a hálózatot, a járatokat, illetve a menetrendet.

2012. április 28. 16:22

Megkötötte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a BKV-val az új, uniós jogszabályoknak is megfelelő közszolgáltatási szerződést - közölte a BKK szombaton az MTI-vel. Erre azok után kerülhetett sor, hogy Tarlós István főpolgármester aláírta a BKV hosszú távú finanszírozásáról szóló megállapodást a kormánnyal, amely az egyik feltétel volt. A másik feltétel a főváros és a BKK közötti szerződés megkötése volt, erről szerdai ülésén döntött a Fővárosi Közgyűlés. A BKK és a BKV közötti, nyolc évre szóló szerződést Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója és Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója írta alá péntek este. A szerződés értelmében május elsejétől a BKK látja el a közösségi közlekedési szolgáltatás szervezését, és a központ határozza majd meg a hálózatot, a járatokat, illetve a menetrendet. A BKK fejleszti a jövőben a viteldíj-rendszert, és javasolja a változtatásokat, valamint a jegyek és bérletek értékesítése és az ellenőrzés is a BKK feladata lesz. Ezzel májustól eltűnnek a BKV logóval ellátott jegyek, helyüket a BKK jele veszi át a szelvényeken, de a régi jegyeket 2013. december 31-ig fel lehet használni.

 
Az új közszolgáltatási szerződésben a BKK tájékoztatása szerint szigorú bonus/malus és kötbérrendszer szerepel, amely a BKV-t a járatkimaradások csökkentésére és a tisztaság, a színvonal javítására anyagilag is ösztönzi. Emellett a BKV mostantól az uniós szabályok szerint tételes költségelszámolásra kötelezett, a közlekedési cég finanszírozása pedig az uniós szabályok szerint az indokolt költségek alapján történik, szigorú költségellenőrzés alapján, így elkerülhető a tiltott állami támogatás nyújtása is. Az új modellben továbbra is a BKV végzi a járatok és a közlekedési rendszer üzemeltetését, így a járművek és az infrastruktúra karbantartásával foglalkozók, a járművezetők és az üzemelést szervezők továbbra is a BKV-nál dolgoznak majd.  Ezerkétszáz munkavállaló azonban átkerül a BKK-hoz, a munkáltatói jogutódlásról minden szakszervezettel megkötötték a megállapodást. A központ hangsúlyozta, hogy a jogi és pénzügyi keretek tisztázása, az új szerződések megkötése nélkül nem lehetett volna a BKV ismert gondjait rendbe tenni. 
 
A szerződések megkötésével lezárult a fővárosi közösségi közlekedés intézményátalakítási folyamata, amely a BKK megalakításával indult. Ez a központ szerint jelentős hatékonyságjavulást, 4 milliárd forint éves megtakarítást, több mint 50 milliárd forint új közlekedésfejlesztési uniós forrást és új, egységes közlekedési szemléletet hozott Budapest közlekedésének szervezésébe, fejlesztésébe - áll a közleményben. A kormány és a főváros közötti megállapodás aláírására Tarlós Istvánt szerdán hatalmazta fel a Fővárosi Közgyűlés. Varga Mihály államtitkár szintén aznap közölte hivatalosan Tarlós Istvánnal, hogy a kormány a fővárosnak biztosítandó adókivetési jog lehetőségének megvizsgálásával teljes egészében elfogadta a javaslatot. A BKV jelenleg hatályos szerződése április 30-án jár le.
Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 11 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
nyugi
2012. április 29. 01:20
A te anyád is ott lakik? Szomszédok a hugyéval?
gross
2012. április 29. 00:41
Ismeri valaki a hosszabb távú terveket? Az én tippem: itt a jelek szerint egy versenypiac épül. A BKV-t csődbe küldik (nem kell küldeni, az állami támogatások leépítése után magától megy) és más - magán, versenyző - szereplőkkel, kisebb alkalmazotti létszámmal, hatékonyabb járműparkkal, kevesebb lopással remélhetőleg újraépítik a közösségi közlekedést. A BKV-t most hitelező bankok viselik majd végül a terhek nagy részét.
blogen
2012. április 29. 00:03
Gratulálok Vitézy Dávidnak, nem gondoltam volna, hogy lehetséges a budapesti közlekedés vízfejének megduplázása egy olyan két éves reformfolyamat betetőzéseként, amely nem végzett semmit ezen kívül!
Dr. Táskás Tóni
2012. április 28. 23:16
Most már két helyen, dupla pénzért paszírozzák a szart. A lényeg, hogy az idióta Dávidka 2 millás havi fixbe üljön. Az évi plusz 8-10 milla az csak olyan kis grátisz.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!