Elképesztő: józan résztvevőkre költene milliókat a hetente csőddel riogató budapesti városvezetés
A terv totálisan ellentmond a Magyarországon hatályos törvényeknek.
Másfél év múlva elindulhatna a menetrendszerű katamarán-közlekedés Budapest térségében. A katamarán kétszer gyorsabb lenne, a csúcsforgalomban araszoló buszokhoz képest.
Három-öt percenként érkeznének csúcsidőben a fővárosi kikötőkbe az agglomerációból bő másfél év múlva azok a katamaránok, amelyeket egy magyar cég gyártana és működtetne — tájékoztatta a szárazföldi közlekedést tehermentesítő elképzelésekről a Duna-Express Konzorcium vezetője hétfőn az MTI-t. Götz Sándor, aki hat éve foglalkozik a régiós vízi közlekedés terveinek kidolgozásával, elmondta, hogy az új közlekedési törvénytervezet már „nevesíti” ezt az elképzelést, így 2014 elején elindulhatnának az első katamaránok. A tervek szerint eleinte négy-hatezer, 2020 táján húsz-huszonötezer, később mintegy negyvenezer utast szállítanának naponta a „vízibuszok” a két végpont — északon Visegrád, Kisoroszi és Vác, délen Százhalombatta, Érd és Szigetújfalu környéke — között, útba ejtve a fővárosi dunai kikötőket. A konzorcium elképzelései szerint néhány év múlva 28 kikötő állna az utasok rendelkezésére, ebből 11 a fővárosi Duna-szakaszon — mondta Götz Sándor hozzátéve: ez azt jelenti, hogy a BKV jelenlegi kikötőin kívül legalább négy új vízi állomásra lenne szükség; egyre a Batthyányi téren, egyre a 4-es metró Fővám téri csatlakozó pontján, és kettőre az M0-ás közelében.