Felavatták a Mercedes kecskeméti gyárát

2012. március 29. 16:14

Megindult a termelés a Mercedes-Benz új kecskeméti személyautó-gyárában. A gyár dolgozóinak létszámát hamarosan 3000-re növelik. A tervek szerint évi 100-120 ezer gépkocsit gyárt a kecskeméti gyár. Orbán Viktor szerint a Mercedes-gyár mutatja a jó irányt, amely olyan jövőbe vezet, amelyben Európa maga mögött hagyhatja nyomasztó válságát, mert újra megtanul dolgozni.

2012. március 29. 16:14

A Mercedes-Benz új kecskeméti személyautó-gyárának csütörtöki avatásán Dieter Zetsche, a Daimler AG igazgatója bejelentette, hogy a gyár dolgozóinak létszámát 3000-ra növelik a kompakt autó osztály generációjának újabb modellje iránt jelentkező kiemelt érdeklődés miatt. A Daimler AG igazgatója hangsúlyozta: a tervek szerint évi 100-120 ezer gépkocsit gyárt a kecskeméti gyár, így a németországi, rastatti gyárral együtt most már elegendő a kapacitásuk arra, hogy kielégítsék a vevői igényeket a prémium kompakt kategóriában is. Dieter Zetsche bejelentette: az új B osztály személygépkocsijaira több mint százezer rendelés érkezett eddig. Magyarországon a Mercedes-Benz A és B osztály utódgenerációját képviselő négy modell közül kettőt gyártanak kezdetben.

Orbán Viktor kormányfő a kecskeméti ünnepségen mondott beszédében hangsúlyozta: a Mercedes-gyár magyar dolgozói hozzájárulnak a magyar járműipar szárnyalásához és a német-magyar gazdasági együttműködés erősítéséhez. Megjegyezte, az autógyártás a teljes magyar gazdaság csaknem egytizedét kitevő iparág. Orbán Viktor megítélése szerint a csütörtöki gyáravatás is azt mutatja, „jó úton járunk, és német barátaink az élő bizonyítékai annak, hogy ezen az úton nem egyedül megyünk”.

„Egy olyan autóipari vállalat sikeres gyáralapítását ünnepeljük, amelynek nevéhez nem kisebb innováció kötődik, mint az autó feltalálása” - hangoztatta a miniszterelnök. Ismét kiemelte, hogy Európának megújulásra van szüksége, amellyel kapcsolatban hangsúlyozta: a Mercedes-gyár avatása utat és reményt mutat. Európát pedig éppen Németország és Közép-Európa együttműködése tudja megújítani. A hagyományosan erős német gazdaság és a legnagyobb növekedési tartalékokkal rendelkező Közép-Európa „közös erővel fogja felrázni az egykor szebb napokat látott kontinensünket, és fel fogja pörgetni Európa gazdaságát” - mondta Orbán Viktor, hozzátéve: Magyarország mindig is szövetségesének tekintette Németországot. Orbán szerint Magyarország tisztelettel fogadja az ilyen befektetőket, azokat, „akiknek nemcsak a piacunk kell, akik nemcsak a biztos bevételt hozó monopol-pozíciókra vadásznak, hanem értékteremtéshez keresnek partnereket a magyarokban”. Orbán Viktor szerint a Mercedes-gyár mutatja a jó irányt, amely olyan jövőbe vezet, amelyben Európa maga mögött hagyhatja nyomasztó válságát, mert újra megtanul dolgozni.

Összesen 80 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Obulus
2012. március 30. 10:46
" Orbán Viktor csütörtöki beszédében szerepelnie kellett volna a következőknek: "ezúton is szeretnénk megköszönni Gyurcsány Ferenc volt miniszterelnöknek és kormányának, hogy eredményes munkájuk és lobbizásuk eredményeként, 2008 júniusában a Daimler AG úgy döntött, hogy Kecskemétre telepíti egyik gyárát". Bizony-bizony.
Learten
2012. március 30. 00:03
Azért továbbra is várom a linket a kimutatásról amely arról szól hogy a bizonyíthatóan magyar többségi tulajdonú cégeket támogat Mo. a junijós pénzekből...
gulubulu
2012. március 29. 22:29
Érdekes, hogy itt nem említik, hogy "ezt is az emúúút nyóóóc évnek köszönhetjük".
Learten
2012. március 29. 19:17
"Orbán Viktor szerint a Mercedes-gyár mutatja a jó irányt, amely olyan jövőbe vezet, amelyben Európa maga mögött hagyhatja nyomasztó válságát, mert újra megtanul dolgozni." Senki nem hallott olyan jövőről ahol összeszerelő üzemek alkotják a jövőt. No de ez sem gond, viszont továbbra is a merci gyárba németül tudó emberek kellenek, a multik nagy többségében elég mondjuk az angol is. A hozzáértés másodlagos. Ugyan miért elsődleges a nyelvtudás? Szegény szaki nem tudja összerakni az autót ha csak a saját anyanyelvén beszél? Vagy csak az a gond hogy a főnök nem magyar? Stb... Meg a másik probléma ezzel, hogy ilyen támogatások mellett akár magyar autót is lehetne gyártani. De hol jön ahhoz egy magyar "befektető" hogy bármiféle támogatást kapjon. Ehhez kapcsolódóan kíváncsi lennék egy kimutatásra, hogy a junijós támogatások hány százaléka jutott (bizonyíthatóan és lekérdezhetően) kizárólag magyar tulajdonban levő cégekhez...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!