A szocialista frakció tagjai Gulyás Attilával, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének elnökével konzultáltak. Az MSZP elnök-frakcióvezetője szerint a BKV – a hiteltartozások és a forráshiány miatt súlyos – helyzetét rontja, hogy a közlekedési társaság a Tarlós István főpolgármester és Simicska Lajos közötti „marakodás” áldozata, miközben megszűnt a kollektív szerződés, így a dolgozók jelentős részének csökkent a nettó jövedelme.
Pártja megoldási javaslatairól szólva elmondta: a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) helyett a BKV-ra kellene költeni az előbbinek megítélt működési támogatást, a BKK ugyanis „olyan vízfej, amelynek semmi értelme jelenlegi formájában”. Szorgalmazta, hogy a kormány térjen vissza az állami források átutalásának kiszámítható módjához, illetve hogy a kabinet a Nemzetközi Valutaalaptól és az Európai Uniótól érkező pénzből a tömegközlekedési vállalatok gondjainak megoldására is költsön, ugyanis a BKV-hoz hasonlóan számos Volán-társaság is nehézséggel küzd. Arra a kérdésre, hogy az MSZP érez-e felelősséget a BKV nehéz helyzetéért, Mesterházy Attila azt mondta: a Fidesz-kormány zárolta a cég működéséhez szükséges forrásokat és tért át ettől az évtől egy átláthatatlan finanszírozási modellre.