Buszoztathatnának a vasúttársaságok a tervezet szerint

2012. február 27. 11:32

Vonatok helyett buszokat, a ritkábban lakott településeken pedig a menetrend szerinti buszjáratok helyett igény alapú közlekedést vezetne be a személyszállításról szóló törvény parlamenti honlapra felkerült tervezete – írja a a Napi Gazdaság.

2012. február 27. 11:32

„Igényvezérelt személyszállítási szolgáltatást” vezetne be a személyszállításról szóló törvény parlamenti honlapra felkerült tervezete – írja a hvg.hu a Napi Gazdaság összefoglalója alapján. A javaslat értelmében így a ritkábban lakott területeken nem menetrendszerűen közlekednének a járatok, hanem az igények szerint.

Az igényvezérelt személyszállítást autóval és busszal végezhetnék gazdálkodó szervezetek vagy természetes személyek elsősorban a hétvégi és munkaszüneti napokon. A cikk megjegyzi: az új rendszert úgy is lehetne használni, hogy a sofőrök a menetrend szerinti járatokhoz szállítsák az utasokat.

A tervezet emellett a lap szerint azt is kimondja, hogy a vasúti személyszállító közlekedési szolgáltató egyes vonalakon a vasúti jármű helyett közúti járművet is használhat, ha ez a vasúti cégnek megtakarítást hoz, illetve a szolgáltatást igénybe vevők számára nem okoz kedvezőtlenebb feltételeket. A Napi Gazdaság ezt úgy értelmezi, hogy amennyiben egyes szakaszokon nem kifizetődő vonatot közlekedtetni, a cégek indíthatnak buszokat is.

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 7 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Pirosz-szka
2012. február 28. 19:07
Ehhez a témához is tartozhat: http://propeller.hu/itthon/2289068-bkv-egy-telephelyen-vesztegelnek-modern#c487058?utm_source=vastagbor-blog-hu&utm_medium=widget&utm_campaign=content_commented
realista
2012. február 28. 19:03
Miközben állandóan a környezetkímélő megoldások előnyben részesítéséről beszélnek, és a benzin, a gázolaj ára megállíthatatlanul emelkedik, akkor teljesen ésszerűtlenek az ilyen intézkedések. Ráadásul a költségek számítása is teljesn hamis, mert amíg a pályafenntartás költségeit teljes egészében a vasútra terhelik, addig a lényegesen magasabb költséggel járó úthálózat kiépítését, fenntartását az állami költségvetés, no meg persze az autósok állják.
Zázrivecz
2012. február 27. 12:00
Természetesen az alternatív közlekedési módokat kiszerveznék civil vagy önkormányzati tulajdonba. Az állam szépen fokozatosan kivonulna a támogatási rendszerből, mert majd erre sem lesz pénz. A meglévő vasuti infrastrúktúrát hagyják szétrohadni. A vidéki önkormányzatoknál előbb felélik a fejlesztésekre szánt pénzeket majd az intézményekre szántakat. Végül "racionalizálják" majd a közlekedést aminek végeredményeként teljesen ellhetetlenítik a vidéki emberekek. A magyar valósgot ismerve ez lesz a tervezet sorsa. Fletóék idején már számos ilyen racionális átalakítást láttunk és mindig szívás lett a vége.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!