Bizonyára a MÁV-ot akarta műemlékké nyilvánítani a miniszter úr
Most hirdethetjük meg a „Lázár János találkozása a műemlékvédelemmel” című szoborpályázatot.
Közel négymilliárd forintos vagyoni hátrányt okozhatott a MÁV-nak egy olasz céggel kötött szerződés: úgy fizettek tizenkét évig három vasútvonal villamosvezeték-hálózatának üzemeltetésére és karbantartására, hogy azokat valójában a MÁV látta el, írja a Magyar Nemzet. Az ügyben már nyomoz az ügyészség.
A közlekedési minisztérium 1996-ban kötött szerződést az olasz COGECO nevű céggel három vasútvonal villamosítására. A cég létrehozta a Viacom koncessziós társaságot. Ebben a COGECO 51, a MÁV 30 százalékos, míg a pályázat lebonyolításában közreműködő Mogürt Rt. 4 százalékkal bírt. A Kormányzati Ellenőrzési Hivatal (Kehi) szerint utóbbi a valódi verseny hiányára utal, ezért feljelentést tett az ügyben – írja a Magyar Nemzet csütörtöki száma alapján az Origo.
A Kehi szerint a Viacom gyakorlatilag semmilyen lényeges feladatot nem látott el. A villamosítást alvállalkozó csinálta meg, az üzemeltetésért pedig a MÁV volt a felelős. Emellett koncessziós díjat sem fizetett. A MÁV 1998 és 2010 között 4,5 milliárdot fizetett ki a Viacomnak, ebből 712 milliót osztalékként visszakapott, vagyis 3,8 milliárdos vagyoni kár érhette a MÁV-ot. A Magyar Nemzet értesülései szerint a Lotz Károly (SZDSZ) miniszter annak ellenére írta alá a szerződést, hogy beosztottai felhívták a figyelmét annak előnytelenségére.
A Központi Nyomozó Főügyészség szóvivője a lapnak elmondta, ismeretlen tettes ellen, hűtlen kezelés gyanúja miatt folytatnak eljárást az ügyben.