Oktatófilm világbajnoki rekorddal: Párizs után Budapesten is Kós Hubert a hátúszás királya! (VIDEÓ)
A 200 méteres hátúszás olimpiai bajnoka a Duna Arénában 25 méteres medencében is megmutatta, ki az úr a háznál.
A legfontosabb autóbuszos útvonalakon vissza kell építeni a villamosvonalakat, és fel kell újítani a leromlott szakaszokat – idézi a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) terveit az Index. Megkezdték a gépjárművekre vonatkozó belvárosi behajtási díj rendszerének kidolgozását is.
A BKK szerint az elektromos üzemű tömegközlekedést kellene fejleszteni, a legforgalmasabb buszvonalakra újra villamosokat kellene telepíteni, és a mai buszflottát is lecserélnék. A fejlesztésekkel csökkenne a lég- és zajszennyezés, nőne az utasok komfortja, és javulna a városkép – írja az Index.
Az 1-es és 3-as villamosvonal 40 milliárd Ft-ból újul meg 2012-ben, az 1-es vonal átkel Budára a Rákóczi (Lágymányosi) hídon át. A 47-49-es a Deák tér után tovább menne a Nyugati Pályudvarig. A Keleti és a Bosnyák tér között is visszaépítenék a villamossíneket. A 18 évnél öregebb, légszennyező autóbusz-flotta szinte teljes cseréjére is szükség lesz, rövid távon magántőke bevonásával számol a BKK. Második körben jöhetnek az elektromos üzemű járművek. Az autóbuszvonalakon ma is vizsgálják a gázüzem lehetőségét. Az M4 metróvonal első ütemének átadása után nem folytatják a hosszabbítással, helyette a metró- és HÉV-vonalak integrációja lesz a napirenden. Előkészítés alatt van az M2 metróvonal és a gödöllői HÉV átjárhatóságának megteremtése, és az észak-déli gyorsvasút (M5, H6-H7) első üteme Csepel és az Astoria között.
Nyugati példák alapján megkezdték a gépjárművekre vonatkozó belvárosi behajtási díj rendszerének kidolgozását. A BKK támogatni fogja a bárki által hozzáférhető városi bérautókat, amelyek elektromos járművek is lehetnek majd. 2020-ig a kerékpárral közlekedők ma öt százalékos arányának megduplázása a cél. 2013 tavaszán elindul a BuBi közbringa-hálózat: 78 belvárosi állomáson 1000 ingyenesen kölcsönözhető kerékpár áll majd rendelkezésre. A Duna ügyében a BKK vizsgálja, milyen feltételekkel jöhetne létre egy Százhalombatta és Vác közötti személyszállító hajórendszer – foglalja össze a BKK terveit az Index.