Új tervek Budapest közlekedésére

2011. november 17. 15:04

A legfontosabb autóbuszos útvonalakon vissza kell építeni a villamosvonalakat, és fel kell újítani a leromlott szakaszokat – idézi a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) terveit az Index. Megkezdték a gépjárművekre vonatkozó belvárosi behajtási díj rendszerének kidolgozását is.

2011. november 17. 15:04

A BKK szerint az elektromos üzemű tömegközlekedést kellene fejleszteni, a legforgalmasabb buszvonalakra újra villamosokat kellene telepíteni, és a mai buszflottát is lecserélnék. A fejlesztésekkel csökkenne a lég- és zajszennyezés, nőne az utasok komfortja, és javulna a városkép – írja az Index.

Az 1-es és 3-as villamosvonal 40 milliárd Ft-ból újul meg 2012-ben, az 1-es vonal átkel Budára a Rákóczi (Lágymányosi) hídon át. A 47-49-es a Deák tér után tovább menne a Nyugati Pályudvarig. A Keleti és a Bosnyák tér között is visszaépítenék a villamossíneket. A 18 évnél öregebb, légszennyező autóbusz-flotta szinte teljes cseréjére is szükség lesz, rövid távon magántőke bevonásával számol a BKK. Második körben jöhetnek az elektromos üzemű járművek. Az autóbuszvonalakon ma is vizsgálják a gázüzem lehetőségét. Az M4 metróvonal első ütemének átadása után nem folytatják a hosszabbítással, helyette a metró- és HÉV-vonalak integrációja lesz a napirenden. Előkészítés alatt van az M2 metróvonal és a gödöllői HÉV átjárhatóságának megteremtése, és az észak-déli gyorsvasút (M5, H6-H7) első üteme Csepel és az Astoria között.

Nyugati példák alapján megkezdték a gépjárművekre vonatkozó belvárosi behajtási díj rendszerének kidolgozását. A BKK támogatni fogja a bárki által hozzáférhető városi bérautókat, amelyek elektromos járművek is lehetnek majd. 2020-ig a kerékpárral közlekedők ma öt százalékos arányának megduplázása a cél. 2013 tavaszán elindul a BuBi közbringa-hálózat: 78 belvárosi állomáson 1000 ingyenesen kölcsönözhető kerékpár áll majd rendelkezésre. A Duna ügyében a BKK vizsgálja, milyen feltételekkel jöhetne létre egy Százhalombatta és Vác közötti személyszállító hajórendszer – foglalja össze a BKK terveit az Index.

Összesen 22 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Tikva
2011. november 18. 14:02
A vidéki városokban pedig újjáépíteni a felszámolt kisvasutakat. Részben nosztalgiából részben ,mert a városi és környéki kistelepülések közötti közlekedés szempontjából ,illetve gazdaságilag is indokolt.(EU-támogatott beruházás,munkahelyteremtés...,idegenforgalom növelése helyenként)
gyula
2011. november 17. 22:54
Nem figyeltétek meg , hogy az mindig "begyürüzik" Magyarországra , amiért fizetni kell ??? De valahogy az Uniós átlagfizetéseknek legalább a fele sehogyan sem akar "begyürüzni" ....majd ha az lessz , akkor beszélhetünk dugódijról , meg egyebekről , meg egyéb pénzlehúzó maffialobbiról ...
blogen
2011. november 17. 16:27
Több probléma van itt. 1. A négyes metró Kelet-Bosnyák szakaszának több utasa lenne, mint az ötös metró Csepel-Astoria szakaszának vagy mint az összekötött M2-Gödöllői HÉV-nek az Örsön túl! 2. A behajtási díj csúfos bukás ott, ahol bevezették, különös tekintettel Londonra. Semmilyen téren nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Se a légszennyezés, se a gépjárműforgalom nem csökkent. 3. A kerékpárral közlekedők aránya mindig-mindenkor csak a tömegközlekedéssel közlekedők arányának kárára javítható. Sok sikert a budapesti modelsplit rontásához! Az európai Los Angeles: Koppenhága erre az elrettentő példa, ahol a tömegközeledés gyakorlatilag vegetatív állapotban van a város méretéhez képest mivel mindenki kerékpárral vagy autóval jár (az utóbbival nagyobb arányban mint Budapesten!). De például a szomszédos Bécsben is a tömegközlekedők aránya csökkent, ahogy nőni kezdett a kerékpározók aránya. Eddig szidtuk a BKK semmit se csináló pénznyelőjét, de még mégjobban fogjuk, hogy belevágtak a hülyeségeik realizálásába.
rosszkutya
2011. november 17. 16:23
"A Keleti és a Bosnyák tér között is visszaépítenék a villamossíneket." Ja. A villamossínek a mai napig ott vannak. Nem kell "visszaépíteni".
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!