Meghosszabbítják a kisföldalattit

2011. november 29. 15:52

Megújulhat és Zuglóig járhat a kisföldalatti – jelentette be Vitézy Dávid a Heti Válasz konferenciáján az Urbanista blog szerint.

2011. november 29. 15:52

Négy, 2020-ig megvalósuló fejlesztést jelentett be a Heti Válasz konferenciáján Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója. A projektekre állítólag már a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium is igent mondott.

Ennek keretébe tartozik a kisföldalatti megújítása, de elkezdenek foglalkozni annak Zuglóig meghosszabbításával is. Összekapcsolják a Gödöllői HÉV-et a 2-es metróval. Jöhet az ötös metró, vagyis a Csepeli és a Szentendrei HÉV összekapcsolása. Valamint a troli- és villamoshálózat kidolgozása – írja az Urbanista blog.

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 24 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Imre678
2012. január 02. 20:14
A Csepeli HÉV-et a Kálvin térig kellene meghosszabbítani a Ráday utca mentén (pl. alatta), hogy át lehessen szállni a 3-mas (és később a négyes) metróra. Fokozhatnánk az élményeket, ha az 51-es villamost is bevonnánk a fejlesztésbe, és egyesített pályán az is elmenne a Kálvin térig. Nagyjából a Bakáts térnél egyesülhetne a két vonal, természetesen a villamosnak már a Ferenc körút előtt le kellene menni a föld alá és a Mester utcával szemben lévő épületek alatt kellene elhaladnia - ha ez megoldható lenne bontás nélkül. A Csepeli HÉV-nél csak a Duna-ház tűnik akadálynak az egyenes pályavezetés szempontjából, bár - mivel viszonylag új építésű az épület, egy kis aláépítést talán könnyebben túlélne. Az állomás a Boráros téren szint alatt volna. A Haller utcánál célszerű volna megállót építeni. Hannoveri jellegű rendszerben közlekedhetnének a szerelvények mindkét vonalon. A Kinizsi utcánál lehetne egy megálló.
g.zsolty
2011. november 30. 12:25
Igaza van néhány előttem szólónak, hiszen a Kisföldalatti most is Zuglóig jár, teljesen fölösleges bármit is alakítani rajta ( na meg pénzkidobás is). A Gödöllői HÉV és a 2-es metró összekapcsolása is az értelmetlen és fölösleges pénzpazarlás csimborasszója lenne). Mi a bánatnak akarják a Csepeli Hévet a Szentendrei HÉV-vel összekötni a föld alatt? Tök hülyeség. A Csepeli HÉV-et a Soroksári HÉV-vel kell összekötni, mert így a vágányai eltűnnének a Duna part mellől, ahol már semmi keresnivalójuk nincs. A többi ötletük az jó, kivéve az 5-ös metrót.
HSL
2011. november 30. 09:52
Ígéreteinket Majd Fizetik?
Tyrker
2011. november 30. 00:15
Ennek most milyen hírértéke van? A fenti elgondolások többsége 40-50 éves. Ha azt jelentették volna be, hogy kitalálták, miből lehet finanszírozni a megvalósításukat, az más volna.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!